Hjälp!

Huga vilken dag! Har hetsat som en idiot - och faktiskt också åstadkommit en del! När jag blir som mest stressad irrar jag också runt lite eftersom det t ex känns bättre att prata i telefon medan man går omkring... Sjukt. När jag behöver svara på frågor så måste jag ändå gå tillbaka till skrivbordet! Haha! Det där irrandet är inte särskilt effektivt men ibland blir det bara så där.

Hur som helst har det varit en hel del på agendan inför kommande uppdrag. Gjort överenskommelser, skrivit kontrakt, detaljplanerat för att kunna leja in folk och också gjort detsamma! Full spruta med saker som ska göras både nu och i höst! Och då, när man känner sig som mest yr i bollen, dyker ungdomarna upp för att se vad man kan äta till lunch... Dit hade jag inte kommit i min planering... MEN, det är då som den stora fördelen med stora barn och fina flickvänner visar sig!


Oskar och Lisa får pryda min blogg varje dag nu eftersom ett skrivbord fullt med papper inte är mycket att visa på en sån här sida... När jag ändå hade handlat så satte de igång med att göra en supergod sallad! Lovely!


Kycklingsallad med massor av godsaker och gott bröd! Oj, så skönt att bara få sätta sig vid dukat bord! Det är jag faktiskt inte bortskämd med men uppskattar otroligt! Särskilt till lunch då jag annars skulle ha struntat i att äta...

Sedan fortsatte jag med mitt jobb och det yngre gardet promenerade både till sopstationen och till affären för att panta alla dessa flaskor och burkar som förrådet överhopats av! Och när de kom tillbaka så intog de köket igen. Efter en stund inbjöds vi till:


Fruktsallad, nötter och glass! Vilket smarrigt eftermiddagsfika! Ni är ju bara för söta och duktiga! Tusen Tack för servicen idag!


Fiiiina! Ja, det är nu man börjar tycka att barnen gärna får flytta hem igen! Men jag förmodar att servicen kanske kommer att avta med tiden. Men man vet aldrig? Nu är det i alla fall helt perfekt!

Det mesta har dock fallit på plats idag och det är bara körordningen till showen som jag inte hunnit justera i men man måste ju spara något till en annan dag! Nu ska jag samla ihop mig en stund, fräscha upp mig, måla naglarna och åka iväg på Tjejfest! Det ska bli superkul och en perfekt avslutning på en stressig dag! Jag lär inte behöva laga mat där heller... Vilken lyxdag! Jag borde be om hjälp och bjuda bort mig oftare! Haha!