Gooooood kväll!

Det har varit en suverän dag och kvällens middag blev också veckans höjdare! Nu blir jag ju rätt ofta nöjd men det här var faktiskt bättre än min födelsedagsmiddag som vi åt på stans bästa restaurang Nautika. Nu äger de också den här, Proto, men i våra ögon var den här lite mindre fin men med lite godare mat! Det är bara pluspoäng!


Lite kyligare luft ikväll så maken fick äntligen ta på sig jackan! Fiiin! Om ni noterat den gröna färgen på alla fönsterluckor och dörrar i gamla stan så kan vi rapportera om att den är reglerad och inte får vara i vilken nyans som helst! Måste vara någon typ av K-märkning.


Jag fick en bättre siffra på bordet också! Känner mig mer som 19 än 63. Inte K-märkt ännu... Nu resonerade vi lite och kom fram till att 19 nog står för vår kolesterolhalt efter veckans desserter... Tur att jag gjorde hälsokontroll INNAN jag åkte! Haha!


Mitt emot hade någon ställt ut lite handgjorda dockor i fönstret - men ingen hade handväska så det blev inga affärer... 


Vi fick först en god aptitretare! Och jag gillar dekorationen på tallriken. Tyder på att någon också har humor! Det hade förresten också vår utmärkte och väldigt charmige servitör! Han skämtade med alla och skapade otroligt bra stämning! Det är också värdefullt!


Sedan kom varmrätten! Det här kanske inte ser så gott ut men det var baconlindad sjötunga med örter, rödvinssky, potatisdumplings och primörer. Såååååå otroligt gott! Fisken var saftig, smakrik, lagom salt och smalt i munnen! Ljuvligt! Lätt den godaste maten på hela veckan!


Ja, ni ser ju hur nöjd jag är! Vi tog också en liten dessert och kaffe - bara för att det var så otroligt trevligt att sitta kvar! En kanonmiddag! Underhållningen på andra sidan gatan var kanske mer tveksam...


Den här inkastaren, som vi kallade för regnbågsmannen, (jo, han jobbar) måste väl få sparken snart... Under ett par timmar som vi satt och åt så hann han röka, äta glass, tigga tuggummi, prata med kompisar men kanske bara locka ett enda par att gå och äta på den restaurang han jobbade för! Han var allmänt lite borta och minst fyra steg efter... För ett par dagar sedan så tiggde han huvudvärkstabletter av mig och jag antar att de var ämnade till hans chef som nog får mer än huvudvärk om han har en anställd med så slapp attityd...


När vi skulle gå hem hörde vi helt underbar körsång från en av kyrkportarna och var tvungna att gå upp dit för att lyssna. Akustiken var helt otrolig och man hade kunnat tro att det var minst 50 pers som sjöng! Det var bara den här lilla kören som övade med dörrarna öppna ut i natten och det lät heeelt fantastiskt! Fin avrundning på kvällen!

Nu ser vi fram emot en mindre regnig natt och en fin sista dag imorrn! Torsdag blir det hemresa!