Dubrovnik - Dag 3!

Solen skiner även idag så då fick det bli ett besök på beachen! I Dubrovnik heter den stora stranden Lapad men den ligger kanske tre kilometer härifrån nedanför den nya delen av stan. Här, rakt ned mot vattnet, ligger stadsstranden som jag faktiskt tror är konstgjord. Jag läste någonstans att man kört hit massor med sand för att anlägga den och det var ju tur för oss!


Sådär ja! På plats bland de första!


Så här såg stranden ut åt ena hållet! Ganska avskilt!


Men så här åt det andra! Haha! Nu var det faktiskt ganska lite folk men det fyllde på under dagen. Kanske bara vi som tyckte att det var skönt att vara ute i tid. Man vill ju gärna ha en plats nära vattnet när man nu går ner till havet!


Och det var härliga vågor idag. Lagom stora och väldigt inbjudande! Inte någon större värme i vattnet än så länge man man kan ju inte undvika vattnet...


Ja, jag badade! Inte jättelänge men det blev varmare när man varit i en stund! Härligt!


Bra dock att ha skor på sig när både stranden och botten ser ut så här. Inte vassa stenar men det känns under fötterna!


Sedan blev det solning igen! Ovanför oss kunde man också hyra beduinliknande sängar och där låg det lite knösusar och drack rosévin till lunch!


På stranden (som nog var en Beach Club) låg en utmärkt restaurang så vi gick upp för att äta. Och där fanns det också wifi!


Man måste ju kolla allt nytt som kommit in på telefonen! Maken tog flera bilder eftersom han tyckte att jag såg så konstig ut. Jag? Du då?


Jättekonstig... Nej, här frågade han mig om det var en kaktus som stod på bordet men jag svarade att det var en suckulent. De behöver väldigt lite vatten. Särskilt dessa som är av plast! Haha!


Och idag tog vi en beachburgare som var bland de bästa vi har ätit! Goda såser och hembakt, lite segt bröd, perfekt grillad burgare som var lite rosa i mitten, ost, ananas, tomater, sallad, lök... Mums! En "värd" lunch!


Nu har vi dragit oss tillbaka hemåt men ska nog ner i morgon också! Här såg vi att man kunde sitta mer avskilt också om man ville. Jag gillade deras dukning med olikfärgade glas. Det får man nog lov att införa hemma!

Siesta tills vi ses igen!
#1 - - Ola T:

Vad härligt att läsa när kulingen ryter utanför, regnet öser ner och man får sätta på sig en tröja inomhus i Skebolägenheten för att någorlunda hålla värmen…