Dubrovnik - Dag 3 igen!

Ja, det blev ju ett tidigt blogginlägg idag så här kommer ett till! Nu har det blivit kväll och jag gillar att sammanfatta dagen! Hann med en längre siesta i eftermiddag och faktiskt också en tupplur! Det behövdes! Men jag vaknade till ett brölande utifrån och maken fångade det på bild:


Den stora båten som legat utanför Lokrum började förflytta sig och ville också tala om det! Ni ser att den är enorm om man jämför med stan! Varför den ligger stilla utanför på det här viset fattar jag inte men kaptenen kanske också behövde en power nap... Vad vet man?


Vi tog i alla fall en tur ner till stan igen och strosade runt i lite butiker. Funderar på att köpa hem lite tryffel. Det är inget jag använt tidigare men vore kul att prova! Dyrt är det i alla fall. I den här burken låg det en bit för 150:-. Är det prisvärt?


Mer torkade fikonkakor ska vi i alla fall köpa hem! Hur goda som helst till getost!


Superfin kväll och härligt att bara gå omkring på de här blankpolerade gatorna! Men jag shoppade ingenting och kommer nog knappast att göra det heller - fast maken pratar om att vi ska besöka shoppingcentret på måndag. Man vet ju aldrig...


Hade tänkt köpa en t-shirt till honom men han ville inte ha... Märkligt! Jag trodde att jag visste allt! Haha!


Till slut hamnade vi på Stradun i alla fall för en middag i solen!


Soooligt! Men det blir snabbt mörkt här i södern och man saknar våra ljusa nätter!


Och om det är någon som fortfarande undrar var vi är så framgår det väl nu?


Vi fortsatte att vandra runt och det är fint här även på kvällen! Kollade in lite restauranger också inför morgondagen.


Den här vid vattnet såg ut att ha bra mat! Men man vet ju inte förrän man testat...


Maken föreslog annars den här som han tyckte såg billig, nej förlåt, mysig ut...


Jag hör ju att det är uselt väder där hemma så jag får väl försöka muntra upp er med att göra "fullt med svalor som flyger..." Ja, Idas sommarvisa kanske behövs för att vädergudarna ska fatta! Jag försökte också fota dem men de flyger tyvärr jättefort... Och jag plåtar jättesakta... Haha!


Här avrundar vi dagen och jag bad maken ta en sista bild på mig som 49-åring... Imorrn kommer jag förmodligen att se heeeeeelt annorlunda ut! Haha!

Nej, jag ämnar fortsätta i samma stil och inser att det är mycket träning kvar innan jag har återfått min riktiga form. Men idag blev det bara två stopp i trappan på väg hem. Alltid något! Sov sött världen! Nu ska jag sitta en stund på balkongen, läsa och lyssna på pianoklinket nerifrån stan! Livet är gött!