Trägen...

"Den vinner som är trägen. Den förlorar som ger upp!" sjunger Lars Winnerbäck. Han är min trogna följeslagare nu på motionsturerna och peppade mig idag att orka springa en hel kilometer i ett sträck! Satan i gatan så bra! Men jag skulle nog inte ha övergått till promenad. Det blir svårare att börja om att springa igen... Ja, jag fortsätter med mina 5-kilometersturer och tar en dag i taget. Trägen vinner!


Svettig men glad!

Det var dessutom lite sunkigt väder som nu efter duschen verkar klarna upp så det kan bli en bra dag det här också! Förmodligen blir det så! Jag är ju inte känd för att vara jättenegativ... Haha! Tänker att jag ska börja semestra och sätta mig på altanen med en bok. Det är verkligen ledighet för mig! Borde dammsuga - men det kan man spara till kvällen. Eller till en annan dag! Måste dock tipsa om en bra sak innan jag går ut:


Vår dörr till groventrén är rätt utsatt och när det blåser får man vara rädd att både barnfingrar och katter ska bli ihjälklämda. Vi har därför avverkat ett antal dörrstängare... som slitits sönder... Man vill ju ibland ha dörren öppen för att springa ut och in och nu har jag hittat en så bra sak på Clas Ohlson:


Denna gummiklädda pryl var verkligen hur bra som helst! Se på nästa bild:


Man kan sätta den under dörren (vilket inte går i det här fallet) eller i öppningen på det här viset. Gummit ger med sig lite och den sitter som berget! Dörren kommer sig varken upp eller igen! Jag är supernöjd! Och den finns i många diskretare färger... Tog denna bara för att den inte ska komma bort!
 
Nu går jag ut! Återkommer när jag har något nytt att surra om!