Surt väder - god mat!

Sätter mig ned för att skriva och säger högt för mig själv: "Men vad har jag egentligen gjort idag?" Vissa dagar bara rinner iväg och man kommer knappt ihåg vad man har gjort! Jag tror att det är vädret som gör hjärnan mindre alert! Tror att jag bestämmer att det är så och återkommer när det varit sol! Om nåt år eller så... Haha!
 
Nej, det blev lite fix här hemma till att börja med och sedan en massa ärenden på Solbacken - mat, kläder, apoteksvaror, markduk och annat som behövdes. Det tar sin tid även om affärerna ligger nära varandra. Markduken behövs till ett projekt som maken startat. Han har nån sorts utgrävning på gång... Ännu inga stenåldersfynd men en jädra hög med rötter. Och spaden tror jag att han kommer att behöva som stöd för ryggen imorrn...


I eftermiddag hände också något märkligt! Det blev ljust ute! Man kunde nästan se solen! Annars är det nästan så att man vill tända både brasa och ljus på kvällarna... Vi pratade till middagen om att nästan hela sommaren gått utan att ens ha varit här! Nu börjar semestern och man har verkligen ingen sommarkänsla! Nu vill jag ha soooooool och väääääääärme! Men det ska enligt vädret på TV:n regna upp mot 75 mm imorrn... Hoppas att de har fel ännu en gång!

Det blev ingen promenad idag även om jag var sugen. Jag sparade mig till passet med "Indoor walking" som jag hann med innan maten. Hemskt och skönt på samma gång! Svettigt - men jag orkade! Kanske blir ett pass även imorrn? Och nu till maten som jag hade förberett innan jag åkte iväg på träning. Vi har ätit den underbara havskatten igen! Sååååå gött!!! Ni måste testa detta! Man behöver inte ens tycka om fisk för att älska den här rätten!


Havskatt med räkor och västerbottensost! Emilia hade gjort sallad och kall sås så maten var klar när jag kom hem! Det var väldigt skönt! Receptet (och havskatten) hittar ni här:
http://brobergsfisk.se/2012/04/07/havskatt-med-rakor-och-vasterbottenstacke/


Avslutar med en hälsning till vår kompis Urban som kom med egna presenter i lördags! Att de båda hade hans företags logga på sig kan väl inte ha berott på en önskan att hamna på bloggen och få lite redaktionell reklam? Nej, jag tänkte väl det. Därför tar jag in denna bild och tackar för presenterna! :)

Nu blir det inte mycket mer idag! Ha en bra kväll alla!
#1 - - Anonym:

åhh, vilken kick man får av dej.... tyvärr kommer jag aldrig mer än till tanken vad gäller motion! Kan jag inte bli din hund så jag blir tvungen att promenera?
Ring min husse, snälla...
Kramisar

Svar: Tack snälla! Du får gärna vara min hund! Trevligt med sällskap! Kram!
Monica Lindgren