Sooooooool!

Äntligen! Semester, ledighet, ingenting att göra - och soooool! Vilken underbar kombination! Nu verkar också uppkopplingen fungera någorlunda så det blir ett inlägg med några bilder. När det gäller vädret hade jag inte så mycket förhoppningar eftersom det mörknade redan norr om Umeå och sedan såg ut så här ända fram till Ö-vik:


Hääääällllregn! Men i Ö-vik klarnade det upp och vi tog första pausen!


Testade jordens fulaste solglasögon på macken! Bara 149:- - men inte sålda...


Åt en enorm mjukglass med hoppbacken i bakgrunden!


Kom fram, svor över uppkopplingen, gladdes åt TV-bilden, åt middag, spelade yatzy, läste och sov! Ja, nu fick ni snabba tillbakablicken (varje serie börjar väl så här?) och nu är det alltså dags för dagens, kanske inte så händelserika, blogginlägg!


Jo, jag glömde ju. Igår anlände en husbil som var ännu mindre än vår! Kändes bra på något sätt! Haha!


Idag startade vi tidigt (eftersom man sover sådär) och började med en runda i området. Varvade lite promenad och löpning i nästan sex kilometer och tittade på fina stugor längst havsbandet. Skönt! Och på vägen tillbaka köpte vi med oss varmt, nybakt bröd för en välförtjänt frukost! Nu har jag faktiskt rört på mig 11 av 13 dagar och det är fanken inte dåligt! Ämnar fortsätta!


Utsikt från frukostbordet! Och eftersom det var så fint väder packade vi ihop och var nere på stranden redan före 10.00 vilket torde betecknas som unikt - åtminstone för min del! Haha!


Fin sandstrand här nere men långgrunt...  Inte så mycket folk till att börja med men innan lunch var det rätt fullt! Enda smolket i bägaren var en kärring (i min ålder haha!) som pratade oavbrutet tio meter längre bort. Hon surrade med sin gravida vännina och visste allt - om allting! Hon kom ihåg exakt vad hon vägde, hur mycket hon gick upp i vikt under sina graviditeter, beskrev sina kläder, hur hon uppfostrade sina barn, bjöd ihop familjerna på middag utan att den andra kvinnan hann svara... Huga!


Men vi stretade tålmodigt vidare med läsning, glassätning och nedvarvning! En riktigt skön dag på stranden! Nu har vi druckit kaffe och ska softa lite innan det är dags att gå till duschen och sedan till restaurangen. Ett ganska lagom jobbigt liv... :)
 
Och går det så här bra att blogga så lär jag nog återkomma igen! Ha en fin eftermiddag gott folk!