Partyfix!

Började den här dagen med att somna om och det var bara för härligt! Jag behövde verkligen lite sovmorgon! Sedan dess har det varit full fart. Det har lust att bli det när man vill göra många saker och jag får nog finna mig i att jag är sån... Det blev alltså ingen dag på stranden även om det kanske var det man borde ha gjort idag. Underbart väder!
 
Men jag åkte på Jula för att hämta mitt tält som inte anlände förrän idag. Vi blir väl ett 30-tal personer här imorrn och man vet ju aldrig med vädret. Det kan behövas tak över huvudet.
 

Jaha... Två lådor senare stod jag på baksidan och funderade. Tänkte väl att det borde finnas en byggbeskrivning inne i kartongerna eller på hemsidan - men icket! Här hade de anammat det papperslösa samhället... Men jag började med att sortera pinnar och sedan anlände vår goda granne som fin hjälp! Vi var i lysande form och fick upp tältet utan att göra ett endaste fel... Och sedan fanns det ju inte heller någon som såg på och kunde skvallra. Haha!


Men ser ni! Stommen och taket uppe! Vid det här laget hade också Oskar och Lisa anlänt så nu började jag känna mig lugn! Tältet fick därför pausa tills maken kom hem och vi åkte för att inhandla diverse mat och dryck inför morgondagen! Så skönt att få hjälp (Tack!) - både med att bära och välja! Peter kom också förbi med lite bord och stolar (Tack!) så när maken kom hem gjorde vi klart bygget och hämtade ljudanläggning! Det ska väl höras att man har fest?


Tadaaaa! Nu har vi satt fast väggarna, ställt upp bord och stolar och imorrn är det bara dukning kvar! Skönt! Och städning inne... Haha! Men Emilia har börjat (Tack!) och vi ämnar fortsätta med resten imorrn. Vi är ju många kockar i soppan så det kommer väl att bli bra. Eller?
 
Nu har däremot orken börjat tryta så vi ger upp för idag! Hoppas på fint väder imorrn också! Allt blir så mycket enklare då! Sov gott alla glada!