På väg!

Så var vi äntligen på väg söderut! Det tar en stund att packa ihop allt när man åker iväg första gången men jag tror att det mesta kom med och efter en tidig lunch åkte vi! Jättefint väder hemma gjorde att det kändes en aning märkligt att lämna stan men vill man se något annat så måste man röra på sig!
 
Nu brukar jag alltid lägga upp bilder men de får nog komma senare eftersom vi just nu befinner oss i Sundsvall på Bergafjärdens Camping som är alldeles utmärkt på alla sätt och vis - men uppkopplingen här i området är urusel! Man kan inte ens hitta något nätverk och det mobila bredbandet är såååååå lååååångsamt. Jag hade tänkt säga att det här är stället som Gud glömde när han fördelade nätverk men jag ändrar mig och sägar att det nog är här han har tänkt att man ska vara ledig på alla sätt och vis! Bara att gilla läget med andra ord!
 
Vi kom hit i vår lilla projektbil och hamnade bredvid en jättestor norsk Hymer! Ser lite omaka ut! Haha! Mannen i bilen var väldigt trevlig men helt omöjlig att förstå! Vi troooor att han heter Gunnar... Det enda som vi båda uppfattade var hans fråga om var vi hade husvagnen? Hahahahaha! Han tyckte nog inte att man kan bo så här spartanskt... Men det funkar. Jag är mer irriterad över uppkopplingen!

Men hallå, stoppa pressarna! Nu verkar det röra på sig - om än långsamt... Här kommer därför en reserapport:


Vackert väder när vi började men inåt landet såg det mörkare ut. Och ju närmare vi kom Umeå desto sämre blev det! Finns det något samband?

Jaha... Nu blev det inga fler bilder... Gick inte att ladda upp trots att de är ganska små... Jag ger mig för idag och fick i alla fall med en solig hälsning på slutet:


Vi bor bra, alldeles vid havet! Passar på att visa upp celluliterna! Haha!

Nu har vi ätit på deras utmärkta restaurang och suttit i solen, kaffet kokar och det kommer att bli en en slö avslutning på dagen med lite läsning och TV! Ha det bra alla så kommer det mer innehållsrika inlägg framöver!