Kom ihåg mig!

Fortsatte dagen med lite skjutsningar och fix innan det var dags att åka ner på stan och göra ett besök på Stadsfesten! Vi hade ju plats i tält ikväll med mat så allt var verkligen serverat! Ett nöje när vädret inte inbjuder till strosande mellan tält och köer. Dessutom spelade ju Lars Winnerbäck ikväll och det ville jag inte missa! Och jag kan redan nu säga att jag inte blev besviken!
 

Samling i tältet! Jag fick hoppa in och hälsa välkommen och blev emottagen som värsta rockstjärnan när jag gick upp och sa "I'm back!". Haha! Ja, det är väldigt snälla och goa människor det här!


Trevligt att träffa alla en stund igen. Imorrn åker de sista gästerna hem! Längst har nog mannen till höger åkt eftersom han kommer från Nya Zeeland!


Jag fick också "påa" de snygga tjejerna i "Timotej" som kom för att göra ett kort gästspel! Kul att de kör fiol och dragspel men tyvärr blev låtarna lite för lika varandra.


Kustbevakningen åkte också förbi för att kolla läget!

Efter magiskt god mat (Tack Mie!) med roliga och oväntade smaker så åt vi dessert (självklart!) och gick sedan en runda på området för att till slut ta oss fram till stora scenen på torget. Det är väl enda gången som ett stort och tomt torg är bra att ha...


Men det vara kanske bara halvfullt med glada människor som förväntansfullt inväntade Lars Winnerbäck. De flesta ganska unga och det är ju kul! Vi var klart äldst av dem som stod längst fram!


Och till slut kom han! Ödmjuk, känslig och närvarande med fantastiska låtar, underbara texter och en stor kärlek till sin publik!


Svårt att ta bilder eftersom ljuset fläckvis blir så starkt...


...och täckningen inte alltid är den bästa! Haha! Ja, det är ju många som tränger sig fram och värst var väl två tjejer som nödvändigtvis skulle stå framför oss:


De stannade dock bara en halv låt och under den sms:ade de också hela tiden! Haha!
 
Bakom oss hördes väldigt olika kommentarer som "Vars är han?", "Men DÄR!!!", "Är det där Lars?", "Vem är Lars?" och även "Han är Gud!" och "Det borde finnas en Winnerbäckreligion!"


Helt fantastiskt bra konsert! Jag kan inte alla hans låtar men njuter av både texter och musik! "Jag får liksom ingen ordning", "Om du lämnade mig nu", "Elegi" är bara för bra! Vilken närvaro!


Några åskådare plankade in på ett ganska livsfarligt sätt! Kolla taket uppe till höger! Inte bra. De kanske hade förskingrat sitt förstånd...


Bra band, snyggt ljus och väldigt effektfulla projiceringar i bakgrunden!


Men bäst blir det nästan när han tar den akustiska gitarren och står där alldeles ensam! Han avslutade bl a med "Kom ihåg mig då" och det är nog ingen som glömmer bort honom i första taget! Fantastiskt bra! Därför säger jag Godnatt med några av hans rader:

När du står ensam kvar på tå
och ytan inte går o nå
När du träffat botten
Kom ihåg mig då

När du tagit första bästa tåg
och gör vad som helst för en dialog
När du står sist i kön
Kom ihåg mig då

När vintern gömmer dina spår
så att du inte hittar hem
När du är vilsen i en vinternatt igen
Kom ihåg mig då