Jaha?

Ja, den här dan gick så snabbt att jag knappt hann börja med det jag egentligen hade tänkt göra - men den blev väldigt bra ändå! Tur att det återstår några dagar den här veckan eftersom min lista inte är tom ännu... Började i alla fall ännu en dag med att stiga upp tidigt och den här gången för att lämna in bilen på service. Passade också på att mäta upp sträckan Forslunds-Sommarstigen eftersom jag valde att promenera hem!
 

Inte alla dagar man passerar älven strax efter åtta på morgonen! Vackert är det! Och sträckan fram till vårt hus är 5,9 km och avverkades på 53 minuter. Inga rekord men man måste ju stanna vid övergångsställena i stan också!

Under vägen ringde syster yster och vill låna ut ett barn eftersom de skulle på banken för att göra klart lite papper kring deras lån och lägenhetsköp! Så kul att de nu ska flytta närmare stan! När jag kom hem fick jag och Emilia alltså låna My för lite kvalitetstid! Hon hade varit på ett mycket uselt humör på affären men när hon kom till oss så...


Ja, ni ser ju själva! Glad som en lärka! Haha! Här fick Emilia läsa favoritboken (Bajsboken) en stund medan jag fixade med lunchen. Och My fick krydda köttfärssåsen idag som naturligtvis blev väldigt god!


Sedan gick vi ut en stund och vattnade. My tog hand om alla blommor! Även maskrosorna!


Inte undra på att kannan var tom mest hela tiden! :)


Efter lite ritande och dukande så dök mamman och pappan upp för att äta med oss! Och My är nu inne i en fas där ingenting ska blandas på tallriken! Och morötter heter morotar! :) När vi ätit Malins medhavda jordgubbar (Tack!) så var det äntligen dags att slänga sig i duschen och samla ihop sig för vårt musikmöte!


Underbart att få träffa finaste Åsa igen! Man får nästan abstinens när man inte ses på en vecka!


Och Kågis  gick igenom de musikbakgrunder som han levererade! Kanonbra jobbat bröderna Kågström! Vi har alltså fått en första grund till våra låtar som vi kan repetera med i sommar! Ja, under den tid som vi ska ha semester alltså... Haha! Ja, man blir aldrig riktigt ledig när man är egen i den här branschen! Men den har så mycket positiva kvaliteter så det gör ingenting!


Sedan passade jag och maken på att sätta upp tältet till husbilsprojektet för att se om han kunde testa lite nya fästen. Det gick faktiskt snabbare att få upp det i år! Och inte blev vi ovänner heller! Kan bero på att jag var på ganska gott humör!


Och detta beroende på att jag hämtade bilen från verkstan och ser att i all denna service har jag äntligen fått klockan på rätt ställe! Den har verkligen saknats!
 
Firade detta med ett magiskt möte och nu sitter jag mest och gruvar mig för att stiga upp imorrn bitti för ett pass Body Pump redan 08.30! Ska bli spännande! Ska bli ännu mer spännande att se om jag får med mig den älskade dottern som ikväll är på fest! Men hon har lovat hänga med!
 
Avslutar med ett glädjeämne från torsdagens festligheter:
 

Här poserar Försäljningschefen och Controllern på ITAB (Nya ägarna till Nordic Light) med ett par brudar de raggade upp... De påstod sig vara kändisar... Kan tydligen locka mer än en man! Haha!