Fullspäckad...

Oj, oj, oj! Dagen började spänstigt och lätt - men slutade med att jag var proppande mätt... Nu känns det faktiskt som om jag måste börja om från början igen!
 

Startade i alla fall som jag slutade igår - med en runda! I morse följdes vi alla tre och sprang även den här gången två av de fem kilometerna! Bra start på dan'!

Men när vi hade kommit nästan hem så får vi se en äldre kvinna segna ner på gatan och bli liggande! Hennes rygg hade brakat ihop av ett felsteg och hon kom sig inte någonstans. Det blev till att ringa ambulans och springa hem för att hämta hennes man. Vi avvek när ambulansen kom och jag hoppas allt har gått bra!

Sedan blev det frukost, dusch och iväg till Önnesmark för en heldag i ätandets tecken! Jeeezus så mycket gott vi har stoppat i oss!


Här har Emilia och Ulf bänkat sig för lunch hos farfars! Vi skulle få något enkelt men blev serverade såååå mycket goood mat! Och när man tränat är man ju hungring också...


Ja, ni ser min tallrik! Köttbullar, älgstek, sås, morotsstuvning, kantareller, potatis och sallad!


Efter maten blev det nödvändig paltkoma utomhus!


Inte bara jag som trivs i solen! Hur skönt som helst!


Och jag fick vara dagens sommarflicka! Roligt att hinna umgås med familjen en dag!


Fast egentligen såg det ut så här! Jag och Emilia spelade Wordfeud - mot varandra! Haha!


Fina farfar!


Och fina farmor! Roligt för dem att också hinna träffa Emilia innan det är dags för henne att återvända till Göteborg! Tiden går så rasande fort...


Och några timmar senare var det dags att lämna den här välskötta gården...


...och bege sig till nästa - en kilometer bort! Jodå, vi kommer från samma by! Och här har ni min pappa på sin allra senaste leksak!

Här bjöds vi på mer förplägnad! Vi hade ju redan ätit lunch så det skulle bli kaffe. Men inte bara kaffe... Våfflor, paj, tårta och kakor... Herregud! Men vi hann gå en sväng ner till sjön och det är nödvändigt att röra på sig när man äter på det här viset! Haha!


Passerade det välskötta potatislandet! Ser fram emot årets rosenpotatis som är bland det godaste jag vet!


Mamma tog stavarna!


Och pappa tog leksaken! Han har lite yrsel så det är bra med ett fordon!


Min barndoms badplats och fiskesjö! Här har jag tillbringat många timmar! För att inte säga år...


Den här gamla gården är granne till mina föräldrar och där huserar numera en ny granne som också har kakaduor! Ja, ni ser en i buren på gården!

       
Såg lite blomster på vägen också! Naturens egna rabatter är ganska fina!


Och här stod en tallriksharv som är till salu! Intresserad någon?


Men några timmar senare så sa vi hej då till mamma och pappa! Eller mormor och morfar! Det beror väl vem jag syftar på och idag var det ju Emilias dag med "gamlern"!


När vi lämnade barndomshemmet hade vi i alla fall dubbel paltkoma... Detta resulterade i att Emilia åkte på gymmet och jag somnade en timme i soffan... Nu funderar jag starkt på en ny promenad!


Men innan dess så har vi lyckats bli av med mopeden! Tack för det! Den har stått och tagit plats så länge och nu var det Saras kille Daniel som förbarmade sig över den! Emilia verkar inte särskilt sorgsen... heller!

En fullspäckad dag som resulterade i att jag nu känner mig likadan själv! Får nog gå en sväng med gräsklipparen i alla fall! Tack för allt!