Delsjön!

Ännu en dag med helt underbart väder!!! Man är verkligen inte bortskämd med detta och vi hade inte kunnat drömma om att få två så fantastiska soldagar i Göteborg! Därför blev det ännu en dag i solen och den här gången promenerade Emilia upp till oss och hängde med till Delsjön och badet som ligger en kilometer från campingen.


Och precis vid badet stod bokbussen parkerad! Den står tydligen där jämt och måste vara ett utmärkt sätt att få folk att låna mera! På stranden har man ju tid att läsa! Bokbussen väcker varma känslor eftersom det var tack vare den som mitt läsintresse väcktes! Den stannade i byn var fjortonde dag tror jag och jag hade en stor läskback som jag fyllde med böcker varje gång! Underbart!


Vi kom i ganska god tid idag och det var ett stort grönområde som vätte ned mot sjön och badet! Riktigt fint här också!


Bara att lägga ut filten och njuta av värmen! Ingen vind gjorde att det var riktig medelhavsvärme idag. Jag gillar när det är varmt så jag njöt verkligen!


Och det var jag inte ensam om! Men värmen kräver bad och jag och Emilia startade:
 

Underbart härligt! Emilia har bara kommit till det gruvsamma stadiet här men hon kom också i! Nu undrar ni säkert hur det gick för maken?


Ja, han är en riktig badkruka... Jag tyckte han såg ut som en flamingo!


Men till slut så...


Vi hade också gjort kyckligsallad som vi tog med och maten smakar så bra när man får sitta ute!


En alldeles fantastisk dag med klarblå himmel!

Nu har Emilia sprungit hem och vi gav oss ut i spåren här omkring. Det vimlar av promenadvägar här i detta jättestora grönområde som Delsjön är! Helt otroligt bra! Folk promenerar och springer överallt och det gäller bara att komma ihåg vilken väg man tar så att man hittar tillbaka... Haha! Ja, vi avverkade fem kilometer även idag och sprang i alla fall halva sträckan i värmen och det får duga. Det gäller att vara nöjd med sig själv varje gång man kommer sig ut! Det har Anki lärt mig! Puss på dig och tack för det!

Nu blir det dusch och fix innan vi drar ned på stan för middag med Emilia! Ha det bra alla och hoppas vädret är snällt med er var ni än är! Vi behöver solen!