Balans!

Vaknade 05.22 men pratade med mig själv en stund och övertalade mig till slut att somna om! Tur! Jag hade ju inte velat stiga upp den tiden... Det är ju ändå semester! Men jag började ändå dagen med lite pappersarbete som låg kvar innan jag åkte ut för diverse shopping på stan och Solbacken. Hur mycket folk som helst överallt! Jag trodde att måndagar var en lugn dag men jag har förstått att det är en av de mest hektiska - åtminstone på matfronten.
 
Maken har skottat grus till den utgrävning/gång han håller på med och jag förstår nu varför det har gått så bra. Han har haft hjälp! Fick syn på den extra kraften just när hon skulle smita från jobbet:


Skrållan! På väg till kafferasten?

Alla mina ärenden gjorde att jag inte kom ihåg att äta lunch (ja, jag vet att det är fel men jag hade annat i huvudet...) vilket i sin tur gjorde att jag var vrålhungrig när det var dags för middag. Som tur var hade jag köpt T-benstek och det var rejäla köttbitar som hamnade på grillen!


Ja, tre stycken fyllde nästan grillytan. Intressant sommarklädsel förresten... Solklänning och fleeceväst! Haha! Verkligen inte snyggt men jag var för hungrig för att bry mig!


Vad tror ni? Den här biten upptog hela tallriken! Tur att jag bara gjorde sallad och majs som tillbehör! Smakade i alla fall väldigt bra!
 
Men jag kände mig inte riktigt nöjd med mig själv och kom plötsligt på att jag inte rört på mig idag!  Jag blir nog lite abstinent om jag inte får motionera! Trodde aldrig att jag skulle skriva eller säga detta men så är det. Därför blev det en femkilometers tur runt grannskapet och äntligen kan jag säga att jag blev nöjd med dagen. Jag har svårt att bli helt tillfredsställd om jag inte gjort allt jag tänkt. Jag vet att det är fel och att det också gör att jag sällan är nöjd med mig själv men ibland så...

Idag blev det en rekordrunda! Jag orkade springa två kilometer i ett sträck utan paus! Yezz! Nu vet jag ju att det inte är mycket att skryta med men jag har nedsatt lungfunktion och kommer aldrig att bli någon löpare - men det går faktiskt bättre och bättre! Kanske kommer jag någon gång framöver att orka hela vägen? Då kommer jag att vara väldigt nöjd med mig själv! Jag skriver det på bloggen så att jag ska komma ihåg att berömma mig själv även den dagen! Annars är nog avkoppling och avslappning det jag tycker är svårast. Måste försöka träna även på detta under semestern! Man vill ju ha lite balans i livet!

Ha en bra kväll alla!