Reeeeeen!

Dagen har rullat på och jag har förutom att skotta lite också bokat in ett par jobb samt flera möten nästa vecka som ska förbereda kommande uppdrag! Känns som om man kan ta helg med gott samvete! Jag ska dessutom göra ett gratisjobb till förmån för forskning om Hjärt- och Kärlsjukdomar för kvinnor på självaste kvinnodagen så jag känner mig ganska nöjd med mig själv! Jag brukar ställa upp på något stödjobb varje år och ifjol var det Världens barn.

Känner mig dock lite slut idag men jag trotsade ändå den eventuella förkylningen och gick en promenad i det "o-vackra" vädret. Det gick lite tungt men blev i alla fall inte sämre! Åtminstone inte än! Ska försöka öka på antalet gånger/vecka som jag rör på mig! Jo, jag sa försöka! Man kan bara göra sitt bästa!
 
Sedan blev det middagsfix och en magisk ren till förrätt!


Underbart god rökt och gravad renytterfilé från Arvidsjaur! Smakade himmelskt!

Receptet för den hågade kommer från syrran som hittade det på Allt om mat: http://www.alltommat.se/recept/Rencarpaccio-med-syltade-kantareller-hjortronsas-och-tunnbrodsticks-8898

Jag smörfräste däremot bara kantarellerna och struntade i Västerbottensosten eftersom jag inte orkade åka och handla. Smakade alldeles utmärkt i alla fall! Och tunnbrödsticksen byttes ut mot färdiga rågkex och det funkade också. Hjortronsåsen med lite citron blev en underbar smakbrytare till köttet! Gött som attan!

Till varmrätt hade jag bara gjort köttfärspaj med grönsaker eftersom jag ville passa på att göra en stor laddning av en rätt för att fylla kommande matlådor. Så nu har vi både ätit gott och fyllt frysen! Ämnar luta mig tillbaka och kika på "På Spåret" som ju är ett riktigt favoritprogram! :)

Önskar alla en glad och trevlig fredagkväll!