Olika...

En lite märklig dag! Har inte gjort så mycket men tänkt desto mer. Vi är olika vi människor och ser saker och ting på olika sätt. En del tänker mest på andra och en del mest på sig själva! De senare ska man undvika för att må riktigt bra! Livet är för kort för att låta dem ta energi. De har inte förstånd nog att förstå att de gör andra illa! Omge dig med människor som du tycker om och som älskar dig för den du är! Du är nämligen väldigt värdefull!

Ja, det var väl dagens klokord från någon som är långt ifrån ofelbar! Haha! Jag har bara tänkt lite och är rädd om människor i min närhet som jag älskar! Men kanske är det så att både goda och dåliga egenskaper finns inom oss alla? Den här historien tycker jag i alla fall säger ganska mycket:

En indian satt och pratade med sitt barnbarn.

Han sa: ”I alla människor bor det två vargar som slåss.
Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.

Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit”.

”Vilken varg vinner?”, sa barnet.
Den du matar”, sa den gamle mannen.

---

Annars då? Jo, jag har planerat sommaren med maken och vi har också bokat camping i Göteborg under helgen i juli som Bruce Springsteen-konserten är. Det var inte helt enkelt eftersom mycket redan är fullbokat! Men nu har vi i alla fall en plats och det känns bra! Har också gjort undan lite pappersarbete och det är alltid tillfredsställande. Ser fram emot en kreativ jobbdag med Åsa imorrn! Kanhända blir det på telefon, kanhända blir det "in person"? Vi får se! Man måste vara lite flexibel här i livet!

Bjöd också spontant hem Malin och My på middag eftersom jag ringde henne när hon var på väg hem! Alltid roligt att surra lite så att man slipper vara helt allena när maken jobbar kväll!


Gästerna fixade salladen och My tog därefter hand om gurkan... Haha!

Jag skulle ju också ge syrran en mycket obetydlig present som jag köpte i Göteborg. Jag har ju sett henne som "uggla" tillsammans med både svägerskorna och kompisar och märkt att det tydligen är något som "går"... Haha!


Ja, ni ser ju själva! :)


Därför fick hon ett par ugglor att hänga i öronen också!

Nej, nu måste jag ge mig för idag. Det blev ett rörigt blogginlägg men det är väl så här det ser ut i min skalle! Haha! Jag vill dock bara väl och önskar er en fortsatt bra kväll!