Ny teknik och gammal kropp...

I eftermiddag fick vi besök av farfars som beställt en digitalkamera från rean. Nu har maken och jag försökt lära dem hur den fungerar och hur man lägger över bilder till datorn - och framför allt vart de då tar vägen! Inte lätt med all ny teknik men jag tycker att svärmor gör det kanonbra och hon kommer att klara detta! Vi finns ju som support när det inte funkar!


Fina Sonja! Hon är, som ni ser, nyfiken och det är en bra början när man vill lära sig något nytt! :) Det där fixar du! Sedan gjorde jag också en mailadress till henne så nu ska vi se om vi kan ha kontakt även på det sättet. Kul att kunna skriva lite, skicka bilder e t c. Uppdrar nu till barnen att slänga iväg ett par rader!

Ja, sedan blev det lite kontorsjobb och slutligen årets första träning med det härliga S.P.Y.C-gänget! Det känns i "gammkroppen"! Jag hade verkligen längtat och pratade sju stugor fulla medan jag också försökte göra övningar - och andas... Haha! Anki pratar ofta om det nödvändiga rotlåset och maglåset. Själv skulle jag ibland behöva munlås... Nu är det inget nytt men som ett par av oss sa så behöver man surra när man inte träffar så mycket arbetskamrater på dagarna. Man får helt enkelt prat-abstinens! :)

Det är tur att jag har bloggen är jag kan bubbla fritt! Idag blev det en del reaktioner på mina synpunkter på majspåsarnas placering och det får det gärna bli. Jag tycker som jag tycker i alla fall! Syrran, som ju är en del av kommunen (haha! jag var tvungen), har erbjudit sig att hämta påsar åt mig och det ska du nog få göra men nu har jag ju ett tag framöver!

Nej, nu får det räcka för idag! Jag hamnade vid TV:n efter träningen så nu blir det sen dusch och sängen! Imorrn kommer bästa Åsa hit för att jobba och det ska bli superkul! Vi ska utvärdera, planera och vara kreativa! Ser fram emot en positiv och härlig dag!