Ljushuvuden!

Vi sover som stockar! Inte konstigt med tanke på den fart vi har på dagarna! Och den här morgonen var inte helt olik gårdagen. Vi hade ju kvar lite borrning och elarbete så vi satte igång direkt!


Jaaa, inte såg det vackert ut och det dammade också rätt kraftigt! Min idé med att hålla en plastkasse under borrhålet höll inte riktigt... När vi plockade bort den gamla lampan hittade vi också lite omålat tak så det var tur att vi hade färg över!


Vi var också tvungna att korta sladden och sätta dit en ny kontakt för att få in den genom lampkåpan, men vi är ju tydligen kommande stjärnor inom hantverksindustrin så det var bara att ge sig på det hela! Om det gick bra? Ja, ni ser ju själva:


Vilka ljushuvuden! Så nöjda vi blev när det även lyste! Så var då jobbet i köket klart!


Emilia gjorde också sin pappa glad (här släktar hon på dig!) genom att spika fast alla lister med hållarna som maken skickat med i verktygslådan! Det har verkligen blivit mycket gjort!


Sedan hungrade vi nästan ihjäl men efter att vi duschat och fräschat upp oss gick vi in på Svenska Hem och hittade en matta som vi ska hämta imorrn. Först därefter åkte vi ned på stan och åt! Italienska sallader på Slimfood! Och eftersom Emilia får vara med på varenda matbild så var vi lite rättvisa idag:


Jag äter faktiskt också varje gång! Och vitlöksdressingen flödade! Tur att jag inte ska åka hem förrän imorrn... haha!


Efter en mycket bra shoppingrunda på stan så tog vi våra kassar och mötte upp Maggan! Nu var det äntligen dags för lite kulturell input!


Göteborgs Operan och "West Side Story" var vårt mål! Kul!


Fint ställe och en lite lugnare miljö än det hektiska stadstempot. Men Göteborg är ändå så otroligt mycket lugare än Stockholm! Folk är inte lika stressade!


Och här är vi inte heller särskilt stressade utan sitter lugnt och ser fram emot tre timmars gedigen underhållning!


Så börjar det! Maria kommer till Amerika! Och sen blev det mest gåshud och tappad haka! Herregud vilken bra föreställning! Otroligt hög kvalitet på dans, sång och musik! Vi var helt lyriska! Nästan 40 personer på scenen och lika många i orkestern känns som en oerhörd lyx för 600:-! Alla sångerna är ju riktiga rysare och framförandet gjorde ingen besviken! Så otroligt nöjda vi nu är när vi sitter och myser hemma i soffan igen! Magiskt!

Innan vi väl kom hem gjorde vi också ett stopp på ICA för att handla mat så att flickan klarar sig den kommande jobbveckan. Inte så att hon inte fixar att handla själv men detta bärande... Mina armar är något förlängda efter den här helgen så jag ser väl ut som en orangutang... Saknar min bil men känner mig nöjd med att ha kunna hjälpa till lite!


Men jag ska väl inte klaga! Ni ser ju att de finns de som borde vara ännu tröttare i fötterna! Haha!

Fantastisk helg och så fint att ha fått vara tillsammans med Emilia! Jag har njutit varenda minut även om vi har jobbat och varit duktiga - men det är ju också en tillfredsställelse att ha åstadkommit någo när man ändå är här. Vila får jag göra senare! Nu TV och goooooda mackor! Tjolahopp!