Hemma igen!

Sååååååå skönt att komma hem! Ville bara börja med att säga detta! Resan till Lycksele gick ju som en dans med nya däcken. Snörök men dagsljus och då blir allt så mycket enklare! Väl framme träffade jag Eva som var min kontakt för jobbet och fick också kolla lite ljud (som nog lät bättre när vi testade än i den proppfulla restaurangen senare...). Och köket fixade också lite mat:


Plankstek var det enklaste att trolla fram så här före den ordinarie middagsserveringen och det tackade vi för! Fett mätt var bara förnamnet!

Sedan blev det väntan och lite förberedelser med textläsning tills det var dags att köra igång strax efter åtta. Gick hur bra som helst och alla blev supernöjda även om det surrades i restaurangen längre bort av vanliga middagsgäster... Men det funkade! Skönt! Så jag kastade mig iväg eftersom jag förstod att det nog skulle ta sin rundliga tid att köra hem... Och det gjorde det!


Så här såg det ut heeeela hemresan! När man mötte långtradare fick man stanna helt. Man såg inget! Så det tog mer än två timmar att köra de femton milen med en maxfart på 80... Fattar ni hur glad jag var när jag äntligen såg detta:


The bright lights of Skellefteå! Vilken lättnad! Ett par gäng med renar hade jag hunnit passera och ett antal långtradare. Det där gjorde jag bra! Blev inte ens orolig. Det var bara att borra ned huvudet och köra sakta. Nu har jag packat allt inför morgondagens resa så det blir några timmars sömn. Jag är så här trött:


Sov gott alla och Tack för trevligt sällskap Eva! Ni var ett härligt gäng! Jag gillar ju bönder och har en kraftig förkärlek till det lokalproducerade men det kan vi prata om en annan gång... :)