Göteborg!

Det blev en oerhört kort natt! Jag undrade om den ens hade varit när jag vaknade 06.00 efter att ha sovit fyra timmar... Men, men, jag skulle ju iväg på något kul! Packade ihop det sista och gjorde mig i ordning för resan söderut!


Fint flygväder och ulliga, gulliga moln gjorde att jag slocknade på första etappen ned till Arlanda! Där blev det ett snabbt byte där jag i farten hann växla några ord med
f d landshövdingen Lorentz Andersson och hans fru Anita. De var på väg ned till Köpenhamn för att hälsa på sin dotter! De såg för övrigt oförskämt pigga och fräscha ut!

Åkte också hela vägen tillsammans med Skellefteå AIK men kände inte igen många... Herregud vilka unga killar det är som spelar! Imponerande bra jobbat att leda serien! Flygvärdinnan önskade dem också lycka till innan de steg av vilket ju var lite gulligt. Själv var jag dock på väg till en av mina egna stjärnor:


Emilia!!! Här har jag haffat henne på butiken i Nordstan för en snabb lunch på stan! Fina, fina du! Så roligt att få rå om dig i helgen! Stod och kikade på henne en stund när hon jobbade och man ser att hon trivs vilket också gör mig väldigt glad! Man vill ju att barnen ska ha det bäst!


Vi åt en varm macka med surdegsbröd, kyckling, mozarella och pesto. Mums!


Och en liten dessert... Kaffet smakade perfekt på Espresso House och kladdkakan gjorde oss proppmätta! Den gjorde också att vi inte åt middag förrän 21.00...


Efter att ha jagat runt på stan för att köpa in material som vi behövde för att fixa lite i lägenheten plockade jag upp Emilia efter jobbet och vi åkte hem till henne. Här har hon just monterat det lilla brickbordet som maken gett henne i julklapp! Blev helt perfekt! Jag var rätt slut så vi hänger bara hemma ikväll och börjar så smått med det vi ska göra.


Handtagen ska bytas i köket och eftersom det var brickor under de gamla måste vi också måla om lådor och luckor! Det ena brukar ju normalt leda till det andra...

Jag hade också, tack vare makens suveräna inköpslista, lyckats inhandla en borrmaskin/slagborr för våra fortsatta projekt. Vi skulle ha längre handtag på luckorna och då blev det till att borra nya hål! Herregud vad vi skrattade! Det är inte lätt att helt plötsligt bli händiga frun när man normalt är ganska bortskämd med att någon gör praktiska saker åt en där hemma - men skam den som ger sig! När vi väl hade lyckats få fast själva borren så satte vi igång!


Men vad i ... Vi kämpade och trodde nog att luckan var stenhård tills vi upptäckte att vi (jag) borrade åt fel håll! Och med borren på slagborrsläge! Inte en siffra rätt men nu är i alla fall hålen på plats och luckorna spacklade! Imorrn blir det slipning, tvätt och målning!


Hög tid att varva ned när det nu blivit kväll! Jag hade köpt lite tulpaner så att det skulle bli lite vår på bordet! Mat orkade vi inte laga men här i Göteborg kan man få hemkörning med taxi från vilket matställe som helst! Mycket praktiskt!


Maggan anslöt också så här sitter båda söta flickorna med dagens Thaimiddag! Nu blir det inte så mycket mer. Imorrn ska vi både fixa och gå på stan, kanske träffa min kusin och gå ut och äta på kvällen. På söndag har vi beställt biljetter till Göteborgsoperans uppsättning av "West Side Story" och sedan har vi inte planerat så mycket mer.

Till maken kan jag bolla frågan: Hur i hela friden ska man kunna sätta upp hennes älghorn på väggen i hallen när det enda fäste som finns är en utstickande gängstång på kanske 8-10 mm i diameter...


Hon har alltså skruvat loss hornen från själva "skallen" och vill bara ha de två hornen direkt i väggen... Nu känner jag att du måste ta ett flyg ner och hjälpa oss... Haha! Händiga är vi men vi har våra begränsningar...

Nåja, nu blir det film och förr eller senare lite sömn! Mår som en drottning hos min prinsessa! :)
#1 - - M:

Men kära du, inte kan väl SAIK ha åkt med planet ner? de hade hemma match i onsdags, och hemma match i dag lördag...kanske J20? Ha det gott i Gööteborg..