Bara bra!

Känner mig verkligen så nöjd! Och det är ingen stor åtgärd som fått mig att inta detta behagliga tillstånd - nej, det är något som ni andra tar med en klackspark men som jag faktiskt ogillar "nannting"! Jag har idag tillsammans med bästa Peter äntligen (!!!) plockat bort våra skärmar och återstående prylar ur logen på Nordanå och lastat in allt i förrådet! Guuuud så skönt! Taaaaack Peter!

Jo, jag tycker att det går jättebra att köpa saker (Haha!) och ställa i ordning scenografier, kostym mm men jag tycker det är avskyvärt tråkigt och jättejobbigt att städa undan, lasta och köra bort när det är klart! Det har jag alltid tyckt men man gör det ju ändå. Bästa sättet är att köra allt på soptippen - då är jag med på noterna - men det som ska sparas... Nääääeee... Men ni ska veta att det inte tog särskilt lång tid och inte heller var särskilt jobbigt när vi väl gjorde det. Jag tror att det är "gruvandet" som är värst! Och det där med att be om hjälp...

Ska det vara så svårt? Man kanske borde ha en knapp...

På Nordanå var det förresten full rulle och förberedelser pågick för att rigga inför Maria Möllers föreställningar. Vi hade tänkt gå och kika men biljetterna var tyvärr slut. Hade annars varit kul att se en gammal arbetskamrat! Jo, Maria hette tidigare Andersson och jobbade som sufflös och turnéledare på Västerbottensteatern när jag började där som informatör. En pigg och alert tjej med mycket god ordning! Redan då var hon duktig på att sjunga och fick göra en mindre roll i en av musikalerna. Sedan flyttade hon (gifte sig?) och utvecklade sången och artisteriet! Kul! Men i TV säger hon aldrig att hon var sufflös... Det låter kanske inte fint nog men var ett jädrigt viktigt jobb det också!

Jag har också hunnit med ett jättebra möte med Film-David om vårt nästkommande filmprojekt till "Mens Night 2"! Så roligt! Han var lite rädd för att ta på sig detta då han tror att han kommer att skratta ihjäl sig... Haha! Du är ju för söt! Den förra filmen ("How we got fit") gjorde vi väldigt snabbt men den blev ändå så kul. Undrar hur det här ska bli när vi har mer gott om tid? Jättetråkigt eller asroligt? Vi får se! :)

Nu kokar en köttgryta på spisen och sedan blir det nog en TV-kväll! Men jag borde renskriva anteckningarna och åka och handla och tvätta en maskin och byta sängkläder... Hmm... Tur att det är "House" ikväll och det vill jag inte missa! Haha!