Vi vann!!!

För det heter väl så? Annars säger man väl "De förlorade..."? Haha! Nåja, roligt att gå hem med en vinst i ryggen även om tredje perioden lämnade en del i övrigt att önska. Sammantaget en väldigt trevlig kväll på arenan!


På plats i tid men inte direkt fullt i arenan 11 minuter före start! Det blev också lite glest i raderna och kan inte ha varit mer än 4800 personer. Typ!


Magnus från Krutov sjöng nationalsången och vi skallade (nej, inte skallade varandra, sjöng alltså!) med! Det är ju lite högtidligt tycker jag! Sedan var matchen igång och som den icke-expert jag är kan jag väl göra ett icke-vederhäftigt snabbreferat!


Mycket killsnack!


Mera killsnack! Han till höger fick tydligen inte vara med och leka...


Killsnack vid sargen!


Och på planen! Ni ser ju att de med randig tröja är lite mobbade!


Intressanta klubbföringar! Här är det lite krocket!


Och lite introvert! Han kan ha stuckit klubban rakt genom den andre spelaren men det kom i alla fall inget blod...


Modell högre klubbor! Är det här den högre skolan?

Nej, fullt så korkad är jag väl inte. Kul match och bra spel de två första perioderna. Jag hade ju också god hjälp vid min sida av Maria som var betydligt mer kunnig! Hon fick också i uppdrag att säga till när jag skulle ta bilder av målen!


Sedär! Hon sa "Nu!" och då kom första! Tack för det!


Andra!


Tredje!


Möjligen samma igen!


Men det här var i alla fall nytt! AIK ledde länge med 4-1 men höll på att slarva bort ledningen i tredje som slutade 4-3! Som tur var blev det vinst och det är vi alla glada för! Det är också betyyyydligt roligare att gå hem efter en vinst. Jag har varit där när de förlorat (De! Haha!) och då har hela publiken hängskalle... Men det var inte bara killsnack ikväll. På läktaren hade jag trevligt sällskap av:


Malin! Puss på dig! Hennes man Fredrik hade dock ätit upp innehållet i den här Ploppen utan att bjuda henne... Hon behöver tydligen hjälp med att "staga upp" honom. Jag lovade ställa upp! Haha! Malin lärde mig också att skrika "Kötta!" när de närmade sig mål och jag testade verkligen! Fast på helt fel ställe...


Och här har ni söta Maria som blev min följeslagare för kvällen! Tack för supertrevligt sällskap! Jag har lovat att följa henne nästa gång och ta en ståplats på Västra Stå för att känna stämningen! Det ser jag fram emot! Det är ju roligt att gå på hockey även om jag inte gör det särskilt ofta. Jag letade t o m fram t-shirten som jag sparat som minne från revyn. Den passade bra ikväll!

Nej, nu ska jag se om Digitalboxen har lyckats spela in House! Då blir det TV! Ha en bra kväll alla och Tack ICA Maxi för logeplatsen och det goda fikat samt Skellefteå AIK för underhållningen!