Projekt Lotus!

Inom buddhismen är lotusblomman helig och symboliserar människans väg till upplysning och utveckling. Den tillhör näckrosväxterna, växer i dyn och reser sig vackert och majestätiskt mot himlen. Lika imponerande hoppas jag att det nya bygget på Vitbergets topp ska bli! "Projekt Lotus" är nämligen namnet på den idé som Anki och B.O Lundberg har om att bygga ett Hälsocentrum/Spa där uppe! Läckert!


Kanske blir bygget lika arkitektoniskt imponerande som Lotustemplet i Delhi? Eller så har jag kanske dragit för stora växlar på projektnamnet? Indien eller inte - idén är suveränt bra och det enda jag möjligen skulle ha emot den är att jag inte kom på den själv... Haha!

Nej, jag tror att personerna bakom är den absolut bästa kombinationen. De har både affärsmässigheten och energin som krävs för att genomföra detta! Tillsammans är de oslagbara! Vill ni läsa mer så gå in på: http://projektlotus.se/2012/02/14/pressmeddelande-2012-02-14/ 

Jag var väldigt förtjust i idén om att bygga "Stoorn" på Vitbergets topp men det var tyvärr bara ett aprilskämt i Norran för många år sedan. Att utnyttja området och läget till något spektakulärt kändes väldigt postivt för stan och hade jag varit i någon ledande ställning hade jag slagit till direkt. Möjligen skulle jag också behövt lite pengar... Haha! Hur som helst tror jag verkligen på idén och projektet. Det kan inte annat än bli bra! Det verkar också som om Skellefteå Kommun ser positivt på bygget och det vore väl fanken annars! Själva har de ju inte kommit med några idéer alls!

---

Själv har jag tillbringat förmiddagen utanför mitt eget tempel och både skottat och insupit denna underbara sooool som syns till allt oftare! Den gör mig så glad och energisk!


Ni ser ju själva! Den är som lotusblomman! Svår att stå emot! :)

Nu ska jag jobba vidare!