Onsdagstankar!

Nej, inte onda tankar! Onsdag! Haha! Jag kom mig upp i tid och det innebar att jag hann gå på barnteater! Kuuuul! Ja, barnteater spelas ju på förmiddagarna medans barnen är i skola och förskola så det gäller att vara på tårna om man ska hinna se! :) Idag var det "Resan till Ugri-la-Brek" av Thomas Tidholm som spelades på Västerbottensteatern. En stark föreställning på många sätt:


Saga som spelar hunden "Strunt" är stark som en björn - även innan föreställningen! Här hivar hon upp kollegan Tomas Engström som spelar "Hinken" i pjäsen. Snyggt Saga!


Och här har ni hela gänget innan de drog igång! Magnus som står längst till vänster var också min "flirt" i sommarteaterföreställningen "Frysta tillgångar" så det var kul att träffa honom igen! Annika som är tvåa från vänster spelade min dotter då och nu flickan "Myran". Magnus gjorde "Morfar" och en rad andra obetalbara insatser! :)

En jättefin föreställning var det med både humor och allvar! Barnen som såg den idag gick i förskolan och den flicka som satt närmast mig lade huvudet tryggt mot min axel och greppade även min arm när det blev som mest spännande! Fint! Jag frågade henne efteråt om det hade varit lite hemskt, men då svarade hon glatt: "Näääe!" En så söt unge! Kul att de lever sig in så! Det är också det bästa betyget ensemblen kan få!

I korthet är pjäsen en historia om två barn vars morfar "försvinner" och de ger sig iväg för att leta efter honom. Det blir en lång resa och morfarn får de slutligen träffa men han kommer däremot inte tillbaka. Om han har dött eller inte sägs inte i pjäsen utan det blir en bra diskussion i klasser och grupper efteråt. Kanske har han bara flyttat till ett ställe uppe bland stjärnorna? Hur som helst: Bra jobbat alla! Jag gillade verkligen det här! Lekfullt, allvarligt, humoristiskt och så fint berättat! En liten pärla! Har ni tillgång till barn som är mellan 6-9 år så ta chansen att se den! Offentlig föreställning på lördag tror jag. Och har ni barnasinnet kvar - gå själva! :)


"Tack för att du följde med på vår resa! Du är en stjärna!" Med programbladet som man fick efter föreställningen fick man också en stjärnreflex! Fint! Efter föreställningen var jag bjuden på lunch hos fina Karin!


Här har hon dukat fram pasta och en jättegod köttfärssås med broccoli och eritreanska kryddor - toppad med parmesan! Sååå gott!


Och här har ni fina Roger! För dagen också nyklippt! :)  Tack för en jättegod lunch och trevligt surrande! Vi måste ses oftare och bestämde att redan imorrn ta en tur broarna runt! Det ska bli härligt! Ljuset är ju helt fantastiskt nu!

Någon promenad eller träning har det inte blivit idag ännu men jag får nog ta en tur på motionscykeln ikväll. Det höjs lite oroliga röster över min träning men det är verkligen ingenting att oroa sig över! Jag rör på mig några gånger i veckan och behöver det! Hjärtat är i kanonform men kroppen skulle behöva vara i bättre kondition och då är motion den enda medicinen! Just nu sitter jag bara och är lite deppad över att upptäcka att jag lovat hämta My på dagis imorrn och då missar min "Indoor walking". På fredag ska vi ut och äta på Bryggargatan så då missar jag "Zumban"... Fanken också att det ska vara så många roliga saker som trängs i min agenda... Nej, mot cykeln!
#1 - - "A":

Ersätt missad träning med 20 armhävningar

20 magövningar

STRETCHA!!!!!!!!!!!!