Näringslivsgala!

Idag blev det träning här hemma igen med cykel och lite efterföljande övningar. Man längtar efter att ta en promenad men det är bara för kallt ännu! Och kallare skulle det bli! Jag och Mats har nämligen spenderat hela kvällen i Bastuträsk där företagarna hade gala tillsammans med sina gelikar från Norsjö! -34 när vi kom dit men faktiskt bara -28 när vi skulle hem! Rena värmeböljan!

Jag var inte sugen på att åka och jobba... Vinter, kallt och inlandet är ingen bra kombination för mig men det gick alldeles utmärkt. Faktiskt bättre än så! Eftersom jag körde och hämtade upp Mats i Kåge så blev det en inlandstur genom byarna för att nå Bastuträsk den genaste vägen. Vi fick också lite sällskap:


Inte sugna på att gå åt sidan... Och när jag väl fick köra förbi dem skulle de tävla...


I Röjnoret passerade vi Mats pappas hemställe! Usel bild eftersom det var mörkt och på lång tid men ändå kul att se! Tänkte på dig Gösta! :)


Full fart när vi kom dit och flera som skulle soundchecka samtidigt... Tur att jag slapp ta hand om detta!


Fast lite hjälp verkar han behöva med läsningen av numren på sladdarna... Armarna har lust att bli längre och längre! Haha!


Det lokala bandet "8 steps to perfection" skulle också spela och laddade upp på sitt sätt... Vi hade inte riktigt samma uppfattning om laddning men nu är ju inte jag deras manager heller! Duktiga som attan är de i alla fall!


Sedan blev det middag och gala med utdelningar av lokala priser! Här är Kommunalrådet i full gång!


Och här killarna i bandet!

Sedan var det dags för oss att köra två olika pass och det gick oförskämt bra! Riktigt roligt och en publik som verkligen var med på noterna! Jag kände mig lekfull, glad och avslappnad på scenen och vi gjorde båda två riktigt bra jobb! Kul! Särskilt när man inte var så sugen på att åka.

En som var mer nervös än sugen på att stå på scenen var Idol-deltagaren Andreas som i mig hittade en "mamma-figur". Det blev mycket prat och kramar och han skakade som ett asplöv innan hans tur kom senare på kvällen.


Så söt och oerhört begåvd grabb! Nu måste han bara jobba med allt utom rösten! Men han gjorde i alla fall sitt första stora framträdande ikväll och klarade biffen! Bra jobbat!

Nu är jag äntligen hemma, har ätit en macka, hängt upp lite tvätt, bloggat och ska kasta mig i sängen! Bra jobbat Mats och Tack alla glada för idag! Här ska sovas! :)