Lördagsvandring...

Nu har jag traskat runt halva Morö Backe efter den söta katten, fråga alla jag träffat och det som saknas nu är bara affischer med "Saknad" eller kanske "Wanted"? Ja, innan helgen är slut så sitter de nog uppe! Har pratat med min kompis som träffat den gosiga katten på sopstationen och det måste vara vår fina Oliver. Eller någon som beter sig på samma sätt. Han är ju tillgiven mot alla!


Blev också lite skottning så jag har fått tillbringa halva eftermiddagen ute i det vackra vädret. Det är i alla fall skönt!

Nu har jag satt igång matlagningen som är modell långkok denna lördag. Köpte färska lammlägg på Maxi som hade lokalproducerat lamm. Måste testas! Jag har lite tumme med Lasse i charken och han kommer gärna med nya produkter till mig som jag ska prova på! Det är kul!


Nu är läggen brynta och lagda i en gryta med rödvin, fond, vitlök, lök, rosmarin, timjan, lagerblad och får koka tills köttet släpper från benen. Sedan fick jag tips av bästa Mie på Food att lägga på glaze och köra dem i ugnen för en fin yta innan servering. Måste naturligtvis också provas!

Under tiden grytan kokar har jag gjort tacoröra till morgondagen. Jag tog nämligen upp köttfärs för att ha något riktigt smarrigt att bjuda den hemvändande katten på men jag får väl göra om proceduren imorrn! Och förmodligen producera biffar...

Nu blir det en getostkräm och sallad till läggen. Kanske lite klyftpotatis till den hårt arbetande maken som snart kommer hem. Lite tvätt, ingen dammsugning (orka!), men väl en kväll framför TV:n där jag ämnar kika på Melodifestivalen. Missade den förra lördagen p g a jobb men saknar inte Ranelid... Hoppas på bättre uppslutning den här gången men har ju väldigt svårt för Christer Sjögren också... Vojne, vojne! Självgoda män är nog det värsta jag vet!

Ha en bra kväll alla!