Hemvändardag!

Nu har i alla fall maken kommit hem och det är då för väl! Går allt som jag vill så dyker väl husets nästa "gubbe" upp imorrn! Fick nämligen ett glädjande meddelande från en kompis som nu läste bloggen och tror att hon har sett honom vid återvinningsstationen överst på Morö Backe idag. I så fall var han pratsam och kelsjuk och då vet jag ju att han är frisk. Jag hoppas verkligen att det var han! Hur som helst har jag nu varit ute och kört och letat igen, stannat och ropat överallt men ingen kisse... Imorgon ska jag promenera runt hela dagen!

Men den här dagen har rusat iväg utan tid över till promenad. Det har varit för mycket annat på agendan! Började med att följa käraste syster på Soppteaterlunch!


Här poserar hon glatt med Göra Hansson som var dagens värd!


Supergod Gulashsoppa med en god kräm i botten! Och jättemört kött!


Fin dekor signerad Anders Wirén till föreställningen "Västerbotten - Ordsatt, tonsatt, framkallat". En berättarföreställning med Sune Jonssons fantastiska bilder i fonden. Fiiiint!


Och på scenen fanns världsmusikerna Johan Norberg och Jonas Knutsson som också skrivit den helt fantastiska musiken! Lysande berättare var Marianne Folkedotter som har sina rötter i Kusmarksliden. Om ni kikar ordentligt så ser ni slutbilden i fonden vilken är en "replika" på Sunes bilder och har de tre aktörerna som modeller! Kul!

Jättefin föreställning som väckte mycket minnen och olika känslor! Starkt, jordnära, lekfullt! Och musiken var outstanding! Men det hade jag nästan räknat med... :) Tusen Tack allihopa!


Sedan drog jag vidare för att handla till kvällens middag. Jag köpte också blommor till maken eftersom han fyllde år igår och vi idag firar att det var 33 år sedan vi träffades! Bra jobbat va? Han fick 30 vita tulpaner och 3 stjälkar stjärngräs!


Jag köpte också ett par böcker på rean. Inte till mig den här gången. Malin har berättat att My kommit i kiss- och bajsåldern så då tyckte jag att det passade med en bok som hette "Bajskorv"! Haha! Hon kommer på torsdag så då ska vi läsa! :)

Sedan var det middagsförberedelser innan det var dags att hämta maken på flyget som kom en aning sent. Tur att jag gjort en rätt som gick förbereda men ändå blev festlig!


Lagade till den fantastiska torskryggen! (Jodå, Brobergs Fisk igen!) Oj, så fantastiskt bra! Jag gillar verkligen torsk och den här hade jag lättrimmat och serverade med jordärtskockspuré, vinaigrette med frästa jordärtskockor i bitar, tomater, olivolja, citron och örter! Fisken stekte jag bara som hastigast när vi kom hem. Så jättegott det blev!

Men man måste ju ha tårta till födelsedagsbarn och till en man som älskar semlor så blev det naturligtvis:


Semmeltårta! Jodå, den var jättegod men vi åt inte upp mer än en femtedel... :)


Sedan var det paketöppning! Han är lite dramatisk...

     
Och tar otroligt gooood tid på sig...


Men till slut så! Han fick en present som faktiskt gjorde honom jätteglad! Eller chockad, som han själv sa! En kamera från Fuji som är gjord som en replika men med dagens finesser. En kompaktkamera med systemkamerans finesser om jag förstått det rätt. Nåja, det är han nog man att reda ut alldeles själv! Grattis än en gång min vän!

Nu händer det inte så mycket mer idag. Ser fram emot en morgondag på promenadvägarna!



#1 - - eli:

Ojojoj, förstår att han blev glad :) Du får grattis i efterskott!

Ala köpte "budgetvarianten" av den där när vi var i NY och Leif blev riktigt avis när hon visade den för honom på jobbet. Han började snacka om att han snart fyller år och att en sån där skulle passa utmärkt...



Om nu Ulf visar upp SIN ramlar nog Leif av stolen och höjer förväntningarna ännu mer inför födelsedagen ;)