Fisk och melankoli!

En händelserik dag trots att jag i ovanligt dålig ordning inte steg upp förrän klockan slagit 12! Jo, det kostar på att ligga på topp på kvällarna! Haha! Hur som helst så kommer jag att se till att den här söndagen ändå blir en riktigt bra dag! Det är väl så livet ska levas?

Nu har jag just pratat med sötaste dottern och jag längtar redan efter att åka till henne igen! Hon ville veta hur det var att träffa Idol-Andreas och när jag surrat en stund så sa hon "Du pratar så oerhört mycket!" och så hörde jag skratt i bakgrunden. Då har hon besök av kompisen Maggan och telefonen på högtalarläge... Ja, de behövde nog lite underhållning så här på söndagmorgonen! Nej, förlåt, eftermiddagen! Haha!

Men jag har fler roliga saker att berätta! Läste DN Söndag och en fantastiskt bra artikel om den norrländska melankolin!


Vinterbadare på väg i och ur!

      
Fyra uppslag med fina bilder och en jättebra text om det norrländska kynnet och humorn som gör att vi överlever! Jarkko Enqvist i föreningen "Mörkret och Kylans vänner" säger dock att de har sorg just nu: "Vi går ju mot ljusare tider.." Haha!

Nästa roliga grej är att jag såg en vän på Facebook gilla en sida som heter "Brobergs Fisk". Mat och råvaror ligger mig varmt om hjärtat varför jag genast var tvungen att kolla in denna!



 Vad kan det här vara för ett företag? Jo, de levererar högkvalitativ fisk (och även lamm) direkt från Island! Skellefteås bästa gourmetrestaurang är en av deras stadiga kunder och duger det för Bryggargatan så duger det definitivt åt mig också! Det är ett par från Umeå som står bakom namnet och nu har de även börjat leverera till Skellefteå. Sista beställningsdag är idag 5 februari och leverans blir det 13 februari! Kanon!



Vill ni hinna beställa eller läsa mer så gå in på: http://brobergsfisk.se/bestallning-2/  Har just haft trevlig mailkontakt med Marita Broberg och satt upp mig på deras lista för utskick om kommande leveransdatum. Hur bra är det inte att få matvaror av hög kvalitet levererade? Jag gillar ju lokalproducerat och kommer att tipsa LRF om att deras bönder också borde kunna leverera kött och ost på det här sättet! Många är vi ju som älskar mat och råvaror av hög kvalitet så det borde finnas en stor marknad! Större än den för danska fläskfiléer!!!

Och det styckfrysta lammköttet kommer från lamm som går fritt ute i den isländska naturen hela sommaren och betar gräs och frökapslar och äter tång från havet. Låter helt OK för mig!

Så här går det till:

· Du beställer på deras webbplats www.brobergsfisk.se senast söndag 5 februari

· De levererar under sen eftermiddag måndagen den 13 februari enligt överenskommelse på telefon eller e-post.

· Du får en faktura med leveransen

Nu gör jag enormt mycket reklam för deras verksamhet men jag är helt övertygad om att mina förhoppningar kommer att infrias! Jag kommer hur som helst att rapportera om resultatet längre fram! Bilderna har jag också lånat från deras webbplats men det kan väl vara ett bra byte för reklamen på min blogg tänker jag!

Hur som helst ska jag testa ett av deras recept idag. Kan bli "Baconlindad torskrygg med sparrisrisotto" eller en variant på "Rödtungerulader med västerbottensost" eller nåt annat. Fisk blir det i alla fall! Ha en fin söndag alla människor!