Fet-tisdag!

Har sovit som en stock i natt och gläder mig åt att väckaren var ställd annars hade jag väl inte stigit upp än... Haha! Sedan jag slog upp min ljusblå har det blivit lite textjobb eftersom jag ska iväg ikväll på ett nytt uppdrag. Nu firar Bröstcancerföreningen 25 år och det ska naturligtvis firas med både middag och underhållning. Kul!


Men en så här vacker dag kan man ju inte bara sitta inomhus! Man behöver ju inte bli fet bara för att det är tisdag? Tog på mig dessa fantastiskt fula öronvärmare från Jula och gick en promenad. Mycket bra funktion på dem men behöver det stå "Bluewear" på båda sidorna? Ganska ugly!

Kom mig ut i senaste laget. Solen höll på att göra sorti men jag hann i alla fall fånga en skymt av den:


Glädje och energi! Alldeles gratis! :)

Mindre glädjande är det att äldsta katten varit försvunnen ett dygn... Känns inte bra! Han började må illa igår så maken bar ut honom på bron. Tyvärr kom han inte in igen vilket är väldigt ovanligt! Kanske är han sjuk på riktigt eller så har han varit i någon fight? Hittade detta på gatan nedanför grannarnas hus:


Tussar av hans katthår! Känns inte bra...

Så nu är jag orolig och hoppas att han snart dyker upp. Därför hade jag heller inte hjärta att skicka ned lillkissen när hon klev upp och skulle hjälpa mig med en av matcherna i "Wordfeud"!


Gosiga Skrållan! Tyvärr tror jag att hon just hade varit på lådan eller skitit utomhus eftersom lukten satt kvar under hakan och på tröjan när hon klivit ned... Bläää! Bara att tvätta sig och byta kläder! Men "Shit happens" som det brukar heta! Både hon och grannarnas katt har gått med mig runt huset och letat. Jag är övertygad om att de också saknar Oliver! Kom hem nu lilla gubben! (Jag hoppas han läser bloggen!)

Nej, nu ska det lagas mat! Maken har beställt bruna bönor och fläsk och det ska han få! Själv hoppar jag nog över bönorna eftersom det inte är någon favorit. Efterrättssemlan ska jag däremot äta! Gött!


Maken började redan igår kväll med "Hetvägg"! Han älskar semlor! Det gör i och för sig jag också men jag försöker att inte bejaka alla mina lustar... Med fettisdag får väl bli fet-tisdag. Det är ju ett måste!