Vampyrer i antågande?

Vilken söndag! Började med att stiga upp i vettig tid eftersom vi fick förmiddagsfrämmande av mina fina släktingar innan de skulle åka tillbaka till Norrtälje! Så roligt att hinna träffa er igen!


Här sitter vi samlade med lite kaffe! Glad stämning med lite tid för mera prat!

Min farbror Curt fick för en gångs skull mera plats i centrum! Han kan mycket om allting! När vi träffas hela släkten så tillhör han kanske de mer lågmälda och då har man inte en chans att ta fokus när alla börjar surra... Därför var det här besöket ännu mera värdefullt för mig! Nu har jag ju svårt att hålla klaffen själv men man får träna sig i att lyssna också! Det är aldrig för sent för lite personlig utveckling... :)

Han söta fru Kerstin! För mig var hon alltid varit "den snygga" när vi fick besök söderifrån på somrarna. Och hon är fortfarande en väldigt trevlig, snygg och välklädd kvinna med god smak och gott humör! Jag gillar henne! Dessutom läser hon min blogg och jag hoppas du tar till dig det här nu! :)

Och så min fina kusin Åsa! Vi har lite likartade drag när det gäller att hålla låda och styra upp saker och ting. Supertrevlig, kunnig, glad och en så positiv människa! Vi träffas ju inte särskilt ofta men det är alltid så enkelt att ha kontakt - känns nästan som om vi sågs förra veckan! Nu var det hennes initiativ att åka upp för att träffa alla kusiner och vi tackar extra för att det också blev av! Snart är det vår tur att hälsa på!


Hennes gullige man Christer! Han är också mer lågmäld än sin fru - jag vet inte om männen som gifter sig med Lindgrenare är det eller om de kanske blir det? Haha! Hur som helst är han också en pärla och det känns som om jag skulle vilja att vi umgicks mer med honom och Åsa. Det är ytterst trivsamt!


Sedan anlände Malin med familj på väg hem från Umeå och då fick ju alla chansen att också träffa fina My som inte sa nej till en kaka... Hon blir mer och mer "hemma" hos oss och det är kul! Nu kommer hon för att sova över redan på tisdag igen!


När alla hade åkt kände vi hur det kurrade i magen så vi hjälptes åt att göra lunch! Det blev spontant tacos med diverse fyllning och skal som fanns hemma. Det är tur att frysen är full med köttfärs (också!). Bra-att-ha-mat!

Ja, och om ni nu undrar var vampyrerna kommer in i bilden så gjorde Malin guacamole med hyfsat mycket vitlök... Gick och la mig en stund på sängen när alla hade åkt hem och nu känns det som om jag är en enda stor vitlök! Haha! Men förmodligen blir jag både friskare och mindre blodsugen...

En bra söndag "so far" och nu ska vi inte göra så mycket mer än att slappa och vila oss i form! Kanske kommer mig ut till affären eller på ett möte - men i nuläget så längtar jag bara till soffan! Tack alla fina för härliga besök!