Sorg och glädje!

Det blev en dag med väldigt varierande innehåll. En del saker kan man planera in och andra dyker tyvärr upp helt oönskade. Min barndomskompis mamma gick tyvärr bort för en tid sedan och idag var det begravning. Vi bodde nästan närmaste grannar hemma så det var givet att åka till Lövånger för att säga hejdå och framföra sina kondoleanser.
 
Kyrkan i Lövånger. Sist jag var här så gifte sig Malin och Martin och nu var det begravning. Bröllop är ju betydligt mer livgivande men det blev en vädigt fin och personlig högstidsstund idag. Vivan var en speciell person som nog var lite modernare än andra i byn. Hon hade läppstift och örhängen som man fick prova och det var också där som jag åt rostade mackor för första gången och lyssnade på Simon & Garfunkel. Fin avslutning var också den svenska varianten av deras "Bridge over troubled water". Kändes fint att ha fått vara med.

Men det är ju snabba kast i tillvaron så ett par timmar senare var jag på plats på Nordanå för ännu en magisk och utsåld kväll med "MensNight 2". Det är helt sjukt vilken stämning det är från första till sista stund. Man blir rörd även här - fast på ett helt annat sätt.

Vi minglar ju alltid före och efter föreställningen och här var Mie på plats i baren där man kan hämta sin beställda mat eller köpa något att dricka i baren. Jo, den är öppen för alla som kommer - inte bara matgäster.

Idag var det en väldigt speciell dag för mig ur fler askpekter! På bilden ser ni min fabror Curt och hans fru Kerstin, min kusin Åsa och hennes Krister som flugit upp från Stockholm för att se mig på scenen! Otroligt hedrande!
 
Av någon anledning så har det aldrig passat tidigare men Åsa tog tag i det hela och projektledde resan hit vilket gjorde mig oerhört glad! Att de dessutom älskade föreställningen och ledde stående ovationer gjorde mig naturligtvis extra glad! Det var en helt magisk kväll! Jo, det säger jag ofta men vi har fantastiskt kul på jobbet och publiken är den absolut bästa! Varje gång! Men man vill ju surra också så vi valde att ha lite eftersittning på lokal!

Utanför Allstar träffade vi på J-O som skulle jobba ikväll. Men en ordningsvakt som har reflexvästen i en systempåse... Haha!

Här är gänget samlat på Allstar! Ja, det ser ganska samlat ut. Men så var det verkligen inte... Vi pratar och skrattar mest hela tiden allihopa så det här är en mer tydlig bild av kvällen:

Mycket skratt och urusla bilder... Haha!

Eller så här! Det var så otroligt trevligt att få träffa er allihopa och jag uppskattar stort att ni kom upp och att vi fick lite tid! Nu kommer de kanske på kaffe på söndag och morgondagen viks åt andra släktingar och hockey. Man kan ju inte åka till Skellefteå utan att gå på ladan!

Jo, maken hämtade vi upp på vägen så att även han skulle få lite social tid med min släkt! Här berättar han lite om afrikaresan och det verkar vara ett lite mer seriöst ögonblick...


Min rufsiga och söta kusin och min fabror! Underbara människor! Tack för att ni kom! Nu måste vi ses snart igen! Stor kram till er alla!!! Nu måste jag verkligen gå och sova!