Shopping och delikatesser?

Ännu en dag på stan! Ja, det tog dock tid innan jag kom så långt... Känner mig lite degig och nästan på väg att bli förkyld. Men vi får se om jag har tur och klarar mig. När jag hade duschat så där vid halv två så fick vi besök av makens söta syster Berith som gjort julgodisar! Så gulligt! Tusen Tack! Jag har inte vågat öppna en enda eftersom jag inte kan ansvara för hur det slutar... Jo, jag är ensam hemma och ingen skulle se mig... Haha!

Har också bokat lite musicalbiljetter inför Londonresan i januari! Ska bli oerhört kul! Nu får vi bara se om övriga i gänget gillar det egenmäktiga beslut jag fattade om kväll nr 2... Surprise!

Eftermiddagen avslutades sedan på stan och eftersom jag egentligen var klar med det mesta så strosade jag runt och köpte lite saker som jag egentligen inte behövde - men tyckte skulle vara kul att ge bort! Träffade också en massa bekanta och hade rätt trevligt!

Här kom jag på att jag skulle ta några bilder innan jag åkte hem och råkade "överhöra" ett äldre par som gick framför mig och närmade sig kiosken på torget. Alla får inte positiva vibbar av julen...

Hon - (svagt) Mummel, mummel...
Han - (Mer bryskt!) He måst du bestäm schölv! Du kan ju int' fråg jag!
Hon - Mummel, mummel...
Han - Men om du vill köp' Pitetidningen så köp du han! Du kan ju int' fråg jag!

Herregud vilken bra stämning! Jag trodde att det rörde sig om en ny telefon eller nåt... Hoppas hon får något annat än PT i julklapp!

Passerade också granen på väg till bilen! Tycker att den var finare när den hade rosetter men det här är också helt OK! Och det var säkert mycket folk på stan men jag blev ändå inte stressad. Ska hämta en sak imorrn som jag beställt men annars är jag klar!

Och det här är den snyggaste dekorationen! Åtminstone tycker jag det!

Åkte hem med alla påsar och skulle bara sätta mig med en kopp kaffe (skönt med ungdomar hemma som redan hade fixat!) när jag upptäcker att mjölken var slut... Bara att åka och handla! Och när jag ändå var där så följde det med en hel del annat = full vagn igen! Jag ska nog inte ha gott om tid när jag handlar. Det blir dyrt... Haha! Så klockan blev nästan åtta innan jag kom på att jag inte ätit. Och eftersom jag är en djävel på att laga mat så snodde jag snabbt ihop stekta grillkorvar med bröd! Glömde dokumentera min fina uppläggning men ni förstår ungefär hur snyggt det blev? Haha! Gott var det i alla fall! Man äter delikatesser heeeeeela tiden!

Sedan har jag suttit i soffan och sett "På Spåret" som är ett av mina favoritprogram! Och sedan var ju min favoritkrönikör Marcus Birro med och det vill man ju inte missa! Nu tror jag dock att det blir en tidig kväll. Imorrn måste jag börja slå in lite julklappar! Imorrn är det ju dan före dan före dopparedan! Snart julafton med andra ord! Ska bli sköj det också!
#1 - - carola:

Önskar er en varm å lugn jul...hälsa Berith nästa gång. vi var klass kamrater för lääääänge sen. kram ,kram :)

Svar: Detsamma till er!!! Ska hälsa Berith!Kram!
Monica Lindgren