Alla älskar paket...

Nu är det här förmodligen världens sämsta bildserie men jag ville bara visa er att Skrållan också ääääälskar paket!!! Idag kom det lite saker som vi beställt med posten och knappt hann maken sprätta första tejpen förrän hon kom springande...
 
Paket! Till mig?

Men vad fanken har ni köpt? Papper...

Måste undersökas...

Ordentligt...

Och när maken gläntade på locket såg hon rätt förnärmad ut... Och det är klart - presenter vill man ju ha för sig själv...

Nu var det här paketet inte till Skrållan så hon fick finna sig i att fly fältet. Ska bli intressant att se henne på julafton! Ett år försökte hon på allvar trycka ner hela sin kropp i en låda som var 10x10 cm... Hon trodde säkert att hon gömt sig men halva bakkroppen stack upp! Hon kanske tror att hon är en struts? Rolig och nyfiken är hon i alla fall!

Resten av den här låååånga dagen (ja, min sömn går till världshistorien! Igår 01.00-13.00, idag 01.00-05.00!) har ägnats åt städning! Inte kul men oerhört nödvändigt! Allt blev inte klart heller men jag har ju ett par dagar på mig innan det är helg. Fast helst vill jag ju vara färdig imorrn eftersom barnen börjar ramla in! Det är ju det vi alla längtar mest efter - att få hem gullungarna! Oskar och Lisa kommer imorrn och Emilia på onsdagkväll! Hur ljuvligt blir inte det? För min del får julen gärna snöa in - bara jag får ha finaste barnen hemma! Det är jul för mig!

Och nu gillar ju alla att laga mat så jag började med att rensa skafferiet! Inte kul när de börjar plocka fram och hittar buljongtärningar från 2009 eller kryddor som är ännu äldre... Nu mina vänner är ordningen återställd! Var så goda och ta för er!


Det är ju bra för mig också att rensa med jämna mellanrum. Jag har ju lust att köpa dubletter när jag inte hittar i det fullproppade skåpet! Men idag var det nog rekordlite! Bara tre paket potatismjöl... Varav ett antikt... Haha! Och längst fram står nu farfars bitsocker! Han kan t o m hitta det alldeles själv - och det var ett tag sedan...

Imorrn blir det badrummen och lite golvtorkning! Åsså kramar till första gullungarna förståss... :)

P.S. Måste avsluta med Pär Lundbergs fina inlägg på min logg idag:
"Har suttit i frisörstolen i några timmar idag och mina fladderöron var påslagna. Huvuddelen av besökarna pratade mer eller mindre om Mens Night 2. Ord som "suveränt", "fantastiskt" och "vi skrattade så att vi grät" for genom luften. Folk är lyriska. Ta åt dig och er!"

Fattar ni hur glad och lycklig man blir?! Tack Pär! :)