Skrotarna!

Äntligen var det dags för mig att ställa mig framför kameran i Svt:s nya serie "Skrotarna" som ska visas under nästa vår! Så kul! Avslutade kvällen igår med att måla naglarna knallröda enligt anvisningar från maskören och låg så stilla att lacket faktiskt såg snyggt ut när jag vaknade! Något som såg mindre snyggt ut var jag själv...
 
Första tidiga uppstigningen efter semestern, ställde klockan, den ringde, tryckte på snooze... (trodde jag), men vaknade upp 06.40 och skulle vara på plats i sminket 20 minuter senare... Ahhhhhhhahahahaaaggg! Men jag kom dit, duschad och klar 07.05 - och det tyckte jag ändå var rätt snabbt även om jag skämdes över att ha försovit mig! Gamla människan...
 
Nåja, det har varit en ytterst händelserik dag där jag filmat som Borgmästarinnan Agnes Vonne Ljung tillsammans med de tre barn som spelar brottsbekämpare i den här spännande serien för barn- och ungdom. Ja, det var en hel del andra skådisar på plats också för olika scener och man har byggt upp jättefina miljöer i studion! Kommer att bli roligt att placera Skellefteå i TV - även på dramakartan! Många bra skådisar och miljöer härifrån och för regin svarar vår egen filmguru Ted Kjellsson!


"Laglösheten härskar i vår stad. Men bland prylar och pinaler kliver tre unga hjältar fram för att tända hoppets flamma. Må skurkarna darra, Skrotarna är här."
Ett drama om 10 X 30 min. Målgrupp 6 - 11 år + familj.

Men det blir bildfattigt här på bloggen! Man får inte fotografera miljöer och människor i kostym och jag hade nog inte hunnit det heller... Full fart från 7-16.30! Och svettigt i studion - men som sagt, väldigt, väldigt roligt! Jag ångrar inte att jag tackade ja och ser fram emot mina kommande filmdagar i slutet av augusti där jag också ska få träffa den stora skurken som spelas av en mer rikskänd skådis. Jag vågar inte skriva vem eftersom jag inte vet om det är officiellt ännu. Mycket smussel men man ska väl spara lite på spänningen...

Hos mig har den dock släppt och jag kunde också mina repliker! Är nu hur trött som helst och ser fram emot lite grillning, blåbärspaj och en kväll i uterummet! Perfekt avslutning på en spännande dag! Tack till alla i det stora filmteamet för ett proffsigt och väl genomfört jobb!