Rep å Matfest!!!

Tiiiiiiiiidig start! Började dagen med ett affärsmöte med frukost som jag blivit inbjuden till! Trevligt. Men tidigt! 07.15... Inte riktigt my cup of tea... Så när jag vaknade vid femtiden så kunde jag inte tillåta mig att somna om - lika bra att stiga upp! 


Frukost och start på Statt med trevliga företagare i BNI - ett affärsnätverk för fler affärer. Ja, de rekommenderar varandra och hjälps åt att uteckla sina företag. Bra idé men jag vet inte om det är min grej. Vi får se!


Annakarin Johansson som bjudit in mig presenterade sitt företag Hajket.


Sedan var det dags att dra vidare till Västerbottensteatern där vi repade idag. Start med genomgång av låtarna och de ändringar som gjorts!


Och lite sång på golvet är aldrig fel! Kågis kom igång ordentligt! Eller så ville han bara visa sig på styva linan när jag plåtade? Nej, han och övriga musiker har gjort ett kanonjobb med våra musikbakgrunder!


Till lunch blev det matfest för hela slanten! Vi valde naturligtvis Fooood!!!


Här har Åsa fått sin provsmakningsmeny! Ni ser hur glad hon är!


Och här har jag ätit upp min! Lika glad! Det var bara hur gott som helst! Ni måste testa!

5-rätters avsmakningsmeny:

Kräftsoppa med krondill och västerbottenskrutong
Hemrökta räkor med citronaioli
Grillad portvinsmarinerad fläskfile och Chokladmole med anchochili
Pommes Anna med ramslök och gula kantareller
Pannacotta med Tahitivanilj och havtorn


Till dessert åt vi också en "Lollywaffel" med noisettesås! Smarrigt!!! Skulle ha kunnat äta en till - synd att man blev mätt... Tack söta Mie för god mat och trevlig service! Som vanligt!

Eftersom jag hade med mig lite visitkort med "Mens Night 2"-info så traskade vi runt lite och surrade med lite folk. Ja, jag har ju ingen farstu så jag promotade friskt... Stackars matgäster!


Åsa fick hugg på Staffan Ling och Jacke Sjödin som hade varit i ett av tälten och sammanfattat och rimmat om mat i realtid! Ja, det hade man velat se och höra! Nu fick vi honom på bild i alla fall!


Sedan hittade jag en gammal bekant: Ella Nilsson! Såååå roligt att träffas igen! Ikväll ska vi gå och avnjuta hennes Västerbottensmeny! Hon presenterade mig också för Leif Mannerström och sa att jag var Västerbottens roligaste kvinna! Haha! Tack snälla! Då säger Leif: Är det du som är från Lövånger? Va? Ja, han hade sett mig på några bilder... Hmm... Vad har jag gjort nu då?


Jag fortsatte i alla fall mitt promotande och Åsa fångade mig på bild. Hann berätta om showen och dela ut lite material. Undrar om han kommer? Kanske i alla fall kan få dit Ella som älskar vår typ av humor! Hon är i alla fall bäst i Västerbotten på mat och en av mina stora idoler! Ser fram emot kvällen!

Fortsatt rep hela eftermiddagen med Lillemor Skogheden som ger oss så gooooda råd! Tack för det! Kul! Nu ska jag ta fem minuter innan det är dags att dra iväg igen! So long!