På landet?

Oj, vilken dag! Man skulle ju ha fått vara ledig och kunnat tillbringa den vid havet - men man får inte alltid välja och vi har haft en fantastisk (och svettig) repdag i alla fall! Tur att vi har så roligt på jobbet! Men man blir helt urblåst i hjärnan! Den måste ha blivit mindre på något sätt...

Började dock på ett bättre sätt med normal väckning och frukost! Sedan åkte vi förbi en av våra filmare för att kika på den film som ska vara med i föreställningen. Ja, vad ska man säga? Förmodligen ren förnedring... Lite gruvsamt att visa den framöver men ni kommer nog att tycka att den är rolig! Och att vi är modiga! Eller kanske bara dumma... Haha!
 

Därefter var det dags att dra igång repen! Och det är inte lätt att få ihop melodin, stämmor, ny text OCH koreografi! Men det kommer! Tur att vi har Johanna!


Avbrott för ännu en god lunch på Nordanågården! Åsa ringde jobbsamtal och var tvungen att plocka fram sin "papp-app", d v s almanackan... Men ni vet hur det är med skådisar... Man ska inte ge dem för mycket uppmärksamhet...


Plötsligt hade almanackan blivit psalmbok och det improviserades hej vilt...


Vilket naturligtvis ballade ur! Som vanligt! Haha!


Eftermiddagen fortsatte på Västerbottensteatern som så generöst låter oss låna lokal när det är kris! Huset ser helt annorlunda ut nu när björken inte står kvar så nu kan jag också peka ut fönstret till mitt rum där jag tillbringade 15 år!

Helt slutkörda bröt vi lite tidigare. Åsa skulle iväg till Kallax och äta deras handlagda surströmming som kommer i numrerat antal burkar. Ikväll är det ju premiär och till bordet har hon bl a Stefan Sauk. Jojo... Själv skulle jag iväg på gymmet för att köra ett pass Indoor Walking! Jag hade nog hellre valt att ta en runda utomhus idag men tidningen "Må Bra" ska ju göra ett rep om min förkärlek för denna träningsform och idag var det fotografering... Intressant!


Hur tror ni det känns att svetta upp sig och ge järnet med en kamera under näsan? Haha! Nåja, Paulina skötte sig med glans och den sista stunden fick jag i alla fall vara ifred. Tuuuuur.... Hon skulle skicka över ett par bilder senare eftersom en del tydligen blev riktiga "blunders"...

Svettig och hemsk åkte jag direkt till ICA Maxi för att storhandla! Jag var inte helt ensam om den idén... Nu har jag kommit hem, packat in, lagat mat, plockat bort och ämnar slänga mig i duschen! Sedan ska jag skriva ut manus till nästa veckas TV-inspelning och plugga text, men jag köpte också Mons Kallentofts senaste deckare så det kan även bli läsning ikväll. Lite vila får man unna sig! "I höstmörkret" kanske jag skulle ha lagt till. Läste en insändare i dagens Norran om släckningen av gatlyset och inser att vi måste bo på landsbygden! Det är alltså därför det är kolsvart!?


Här svarar kommunen och det är alltså fasnedkoppling i bostadsområden. Var tredje lampa släcks efter 22.00 och två av tre lampor släcks en timme senare. Och när det gäller den kolsvarta Höjdgatan som inte har ett uns av ljus efter 23.00 så måste det betyda att just den delen av det välbefolkade Morö Backe ligger på Landsbygden? Och där är det minsann livsfarligt! Det är inte bara en gång det dyker upp fotgängare i mörkret som man knappt lyckas undvika! Tummen ner igen!!!
 
Annars är det bara bra med mig! Ska sova som en stock i natt! Lääääääänge! Och imorrn ska jag bara plugga text och be om att få bli bjuden på middag tror jag. Någon frivillig? Haha! Synes!