Jobb, fika och motion!

Jag känner igen känslan. Man jobbar nästan hela dagen och inser att man inte hunnit hälften av det som står på listan... Hur fanken går det till? Har man legat av sig totalt? Nåja, inser att det som är gjort är gjort och att listan förmodligen är alldeles för lång... Bra slutledning va? Men jag ska försöka jobba lite ikväll för att ta igen det värsta. Jag har ju hunnit göra roliga saker också! Som att tvätta! Haha!

Nje, jag ska inte klaga. Jag har ju också hunnit åka iväg och fika med ett par tjejkompisar i eftermiddag! Vi valde att åka till Ainas där jag inte varit på länge! Det är verkligen lite kult över det här caféet! Kul och tidstypisk inredning! Hoppas att det också får stå kvar även om de nu skulle få ge avkall på parkeringen för ett nytt hyreshus...
 

Här är Lizette på väg in i det som ser ut som ett madrasserat rum... Passar bra för tre pratglada och (delvis) högljudda damer!


Och därinne satt redan Anna på plats med en räkmacka i högsta hugg! Ja, de andra åt mackor men jag skulle ju hem och grilla så jag satsade allt på en...


Bakelse! Ska det va' så ska det! Det var tur att jag sprang en runda igår kväll och ska göra detsamma om en stund! Det behövs!


När jag kom hem fick jag se att maken har gjort det igen! Gjutit en sååååå fin pall/bänk! Hur snygg som helst! Han påstår ofta att livet är en "gjutning" och det verkar stämma!


Han hade också bytt en av brännarna i grillen och gjort upp eld i uterummet! Bara att slänga ihop salladen och lägga på det redan förberedda köttet! För ni ser ju att alla har tagit plats för middag! Jaså, ser ni inte?


Men hon var också på plats! Skrållan alltså! En väldigt social kisse!


Kotlettrad, sallad med mozarella m basilikasmak (väldigt god!) och grillat bröd. Enkelt, snabblagat och gott! Därför får jag alltså tid över att motionera också!

Specialtidningen för kropp och själ
På tal om motion så blev jag uppringd av tidningen "Må Bra" som ville göra en artikel om mig och Indoor Walking! Oj! Måste ha varit någon på 360 som lämnat ut mitt namn. Kan inte förstå hur de känner till att jag går där? Hörs jag? Haha! Nåja, det var väl OK även om jag nu också ska bli fotograferad där nästa torsdag... Hon frågade också vad jag tänkte när jag var mitt i passet. Svaret kom direkt: "Herregud, nu dör jag!" Haha! Ja, hon skrattade också...


På tal om tidningar så läste jag i Norran att Klippans kommun ska ta efter Skellefteå som blivit så bra på att öka medborgarinflytandet. På det svarar jag: Jaså? Måste väl vara en hänvisning till att vi fick vara med och bestämma vad cykelpumpen skulle heta...

Nej, nu ska jag ut! Och nya skorna går braaaaaaaaaa! Jag gjorde min snabbaste runda igår. Ska försöka slå den nu!
#1 - - Ola T:

Vilken härlig passning mot kommunen! Bra Monica!