Går för fort...

Dagarna rusar iväg och så har även den här fredagen gjort. Jag hinner nästan inte med... Tycker bara att jag borde ha gjort mer den här veckan... Men det kommer nya dagar (och nätter) så nog ska det bli! Det blev i alla fall en bra avslutning på gårdagen eftersom vi fick besök i uterummet lagom till kaffet: 


Oskar och Lisa!!! Den här glädjen vill man ju inte vara utan! Då får jobbet vänta... :)


Vi hann sitta där ute tills det mörknade och även titta på när Usain Bolt vann! Igen!!! Han är ju bara för bra!

När ungdomarna hade åkt så satte jag mig för att förbereda dagens föredrag som jag skulle hålla på Rotary. Det blev lite sent och sedan sov jag läääänge! Tur att jag inte skulle vara på Scandic förrän till lunch...


Fina Sonia Sjögren som är en av de programansvariga på Skellefteå Rotaryklubb tog emot mig idag! Hon är också en ytterst begåvad kostnär som ställer ut nu på Galleri 1 med start 18 aug! Måste gå och se hennes fina alster! Jag hade också turen att få en fin tavla som tack för idag! Tack!!!


Ja, här har ni mig i spegeln! Höll på att fixa med myggan och projen som till slut fungerade alldeles utmärkt tack vare Tobias Thylin som är en strålande tekniker! God lunch, trevliga människor som också lyssnade intresserat (eller spelade bra... Haha!).


När jag skulle åka hem och backa ut från parkeringen upptäckte jag min gamla bil! Har inte sett den sedan den såldes och den såg förvånansvärt pigg ut! Kul!


Hem igen och iväg för att handla mat till kvällens middag! Ungdomarna hängde med hem och passade också på att plocka lite blåbär och koka egen sylt!


Här fixar vi middag och Lisa gjorde fruktsallad till dessert!


Varmrätten blev sallad med lättkokta primörer och grillad lammytterfilé! Gött!


Alla gjorde tummen upp för kvällens middag och Lisa visar upp maken favoritströssel!


Oskar - nöjd i motljus!


Och jag verkar inte särskilt missnöjd jag heller! Möjligen med att jag inte hann springa idag men det är ju en dag imorrn också! Har just pratat med syrran och hon säger att det är bra med en vilodag så jag lyssnar och lär... Haha!
 
Ja, det är ju fredagkväll och man kan inte alltid vara så jädra energisk! Hoppas ni mår gott alla människor och njuter av livet! Det är ju bara här och nu!
#1 - - Ola T:

Gör ett nytt försök – bara här och nu. Vilket härligt uttryck. I alla fall just nu…