Blåbärsformar

På begäran (ja, för det räcker väl med att en person har frågat för att det ska kallas begäran?) så kommer här receptet på Blåbärsformarna som jag hade på bloggen igår! De blev inte så vackra men är fortfarande väldigt snabba att göra och otroligt goda!
 
 
Blåbärsformar (20 st)

3 dl vetemjöl
1,5 dl socker
0,5 tsk bakpulver
1 krm salt                Blanda alla torra ingredienser
 
150 g smält smör     Blanda i när det svalnat något 
 
Rulla stora köttbullar av smeten och tryck ut den i folieformar. Lägg en matsked blåbär i varje form. Blanda potatismjöl och socker och strö lite över blåbären (inte lika mycket som jag hade gjort...)
 
Ugn ca 200-225 grader 12-15 minuter.
 
Går bra att frysa!  Good luck!

---
Jag har nu gjort en kategori som heter recept. Har vi tur så lyckas jag lägga alla blogginlägg med matnyttigheter där!
#1 - - m:

Gulle dej!

Nu har jag kopierat av det...
plockade nämligen blåbär i förrgår så nu måste jag pröva dessa...
kram och tack igen!