Vänlighet

Sociala medier har sina för- och nackdelar. När jag imorse gick in på FB så såg jag till min glädje detta citat överst på sidan: "Vänliga ord kan vara små och enkla att uttala, men de ekar i oändlighet." (Moder Theresa)

Kändes som en oerhört bra start på dagen! Ska försöka leva efter den principen och hoppas att fler gör det. Det allra minsta positiva kan betyda mycket för någon annan! Så känner i alla fall jag och suger åt mig av de vänliga ord jag får av andra. Hoppas att jag också lyckas dela med mig! Men vi kan ju inte heller ge i all oändlighet. Vi behöver också påfyllning! Och ger man så får man tillbaka! Ja, nu blev det nästan för mycket... Börjar låta som Jesus...


Nej, åter till arbetet! Satt uppe länge igår kväll och skrev på texter och försökte gå igenom vårt manus. Nu har jag fortsatt och försökt få en överblick över vad vi har och vart vi ska. Det är viktigt för mig att strukturera upp. Det gör mig mer flexibel och får mig att tänka i nya banor. Vad är det t ex vi saknar? Ja, jag ska jobba vidare hela dagen har jag tänkt och ser fram emot en genomgång med Åsa som nog sitter och gör samma sak. Det kommer att bli bra det här!

Hur som helst har jag varit lite upp och ned i humöret ett tag och när jag är lite nere så lyssnar jag gärna på sentimentala låtar. Ganska patetiskt... Haha! Idag är jag mer uppåt och då passar det bra att skratta åt eländet! När man som kvinna är trött och sliten passar Otis Reddings "Try a little tenderness". När man behöver en vän kan man välja "Say what you will" med Eric Clapton och när man tänker att "nån gång måste det vara min tur" så kan man ta Amy Winehouse's "Our day will come". Eller vad fanken som helst! Haha! Letar just nu efter mer uppåttjack på Spotify eftersom jag inte vill fastna i det sentimentala träsket!

Life goes on! Efter dåliga dagar kommer bra! Stängs en dörr så öppnas en annan! Livet är fullt av fantastiska människor, möten och möjligheter! Tack för att ni finns allihopa! Ni inspirerar mig! :)