Magnet?

En helt underbar dag rent vädermässigt! Hann ut en liten stund mitt på dagen innan möten tog vid och nog är det ljuvligt när det ser ut så här:


Man njuter! Men så hade jag bokat in både läkarbesök och ett möte på banken så det blev tyvärr ingen längre sitting. Och första besöket gick bra men när jag och maken skulle ned på stan så stannade jag för att lämna företräde innan jag skulle köra ut på Östra leden. Det gjorde tyvärr inte bilen bakom...


En ganska ordentlig smäll!!! Fanken också!!! Jag blir såååå trött! Min älsklingsbil är som värsta magneten och det här är tredje påkörningen sedan jag köpte bilen för drygt två år sedan... Och nu kan maken intyga att det enda jag gjorde var att stå stilla för att släppa förbi trafiken. Det måste man ju få göra. Bilen bakom hade ganska hög fart och blev rätt intryckt så det bär sig i alla fall att köra Volvo!


Iväg till Länsförsäkringar för att hämta blanketter. Snygg skyltning måste jag säga!


Och glad personal! Bästa Stefan Ekström får idag en framskjuten placering i bloggen för utmärkt servicenivå! :)

Nu känner vi som bäst efter om ömheten i nacken går över eller om vi ska uppsöka röntgen... Jag hatar det extra besvär som en liten olycka för med sig! Vi var dock överens om händelseförloppet och det är inte mycket annat att göra än att skriva papper imorrn.

I övrigt har jag också hunnit med lite planering och har pratat med lägenhetsinnehavaren i Spanien så att allt är OK inför nästa veckas resa! Vår vän scenografen är på plats och ser fram emot att träffa oss! Ska bara boka en hyrbil så är allt klart! Och packa förståss men det måste få ta lite längre tid...
#1 - - Maria:

Men Monica, vilken otur du har. Jag lider med dig.

Nu hoppas jag att ni inte fick ont i nacken, det räcker ju med att kära bilen fick ont.