Lååååångfredag!

När jag var liten skulle huset vara alldeles nystädat den här dagen och som barn fick man iiiiingenting göra. Bara hålla sig i skinnet... Det var hyfsat långtråkigt och namnet långfredag tyckte jag berodde på att dagen aldrig tog slut. Men numera är det väl som vilken ledig dag som helst - förutom att det inte kommer någon tidning då.

Här har det i alla fall varit full rulle. Vaknade i ottan vilket bådar gott för en lång dag. Nu efter lunch känns det som om jag skulle kunna sova en stund igen! Haha! Har haft besök av ännu ett par påskkärringar:


Söta My Bergvall som nu blivit frisk mellanlandade på sin väg till farfars i Boden! Hon föredrog dock att åka kvastlöst...


Här poserar hon tillsammans med mamma Malin som för dagen också hade prickar på näsan och rosiga kinder! Så fina!


Och så busiga!!!


Hela familjen följdes faktiskt och kom för att äta en våffellunch innan avfärd.

Det höll på att skita sig när det visade sig att sladden till mitt exemplariska dubbeljärn blivit glapp... Tur att det finns grannar som lånar ut ett järn när man behöver! :) Hade kokat hjortronsylt och vispat grädde men även gjort en romröra med rödlök så att man också fick en lite matigare våffla. Annars är det ju mest som ett fika som man inte är mätt på särskilt länge.

Och My hade glömt sina solglasögon hemma. Jag erbjöd mig dock att låna ut ett par av "Emmas" gamla avlagda:


Superhjälteglasögonen!!! Ta-daaa!!! Nu tyckte föräldrarna inte att dessa var tillräckligt snygga... Så jag gissar att de får köpa ett par nya när de kommer fram. Synd. Jag hade ju kunnat lära My lite superjältetrix!

Ha en fin fortsatt dag alla! Nu ska jag ut i solen!