Askonsdag

För min del hade den här dagen gärna fått heta "Raskonsdag" men så har den inte direkt utvecklats... Vaknade tidigt och kände mig utsövd vilket var en bra förutsättning för att få en hel del gjort - men även att hinna ha lite egen tid! Efter frukost satte jag mig därför på motionscykeln och körde också ett träningsprogram. Skönt att inte alltid spara träningen till kvällen.

Pigg och fräsch satte jag sedan igång med bildval och försökte mig på att "streama" bilder för att över huvud taget kunna skicka dem vidare då filerna är så stora. Fyra timmar senare står det fortfarande "Uppladdning har påbörjats!"...  Jo, jag tackar jag! Därför håller jag som bäst på med en ny uppladdning och den här gången istället till dropboxen. Verkar funka. Man ska inte ge sig in i saker man inte förstår...

När jag hade satt igång detta åkte jag resolut iväg för att tvätta bilen. Kö eller inte. Jag ska tvätta! Och nog var det väntetid...


Här har ni kön, sedd genom min asskitiga framruta...

Men det kan väl inte ta så lång tid, tänkte jag och började avfetta. Varför gjorde jag det?!! På en halvtimme hade vi inte rört oss en meter! Och nu kunde jag inte åka därifrån heller! Ahhhhh! Tur ändå att det var så vackert väder och att jag hade spel igång på telefonen!


Då börjar det regna... Tack för kaffet!


Solen kom dock tillbaka igen! Skönt! Men kön bestod... Efter en timme dog också batteriet i telefonen...


Men till slut så! Det tog bara två timmar att få bilen ren!!! Vilket oerhört slöseri med egen tid... Jag kunde ju ha gjort tusen andra saker! Och när jag körde ut från tvätten...


...hade det börjat snöa!!! Jo, jag vet att det är april men nu var vägen blöt och alla andra bilar hade jättebråttom förbi min och sprutade skit lång väg... Nej, nu får det här vara tills vädret blir lite stabilare!

Det var väl för tur att maken tog en promenad även idag och även den här gången kom hem med:


Tulpaner!!! Och vaniljmunkar! Han har dessutom gjort middag och dammsugit så det blev en hel del gjort idag även om jag själv inte riktigt hann med... Inget ont som inte har något gott med sig!

#1 - - Maude:

Kan Ulf vara snäll och skicka en karta över sin promenadväg till min man? . . ;)