Siffror och Grekland...

Jädrar vad det blev mycket pappersarbete så här på eftermiddagen! Jaha, jag hade precis tänkt skriva "efter lunch" men då kom jag på att jag ju glömde äta... Bra Monica! Ordningen är helt under isen! Nu kan jag istället anse mig färdigjobbad och gå in för att göra middag! Lika bra, ditt "ordningssamma" stycke!

Har skrivit fakturor (angenämt), gått igenom manusändringar och gjort lite redovisningsuppställningar för fördelning av kostnader mellan mig och Åsa. Nu börjar det ju bli en del poster och lite "rackligt" är det ju med olika momssatser men vi kommer nog att komma överens! Vi brukar fakturera varandra och har vi tur går vi plus i slutänden... haha!


Några som inte alls går plus just nu är väl grekerna. De går ju en tuff (normal?) framtid till mötes och med anledning av detta är jag tvungen att publicera ett upprop som jag fick av Åsa: 

Stöd en grek - bli fadder idag!
Hjälp Kostas, Dimitrios och Georgiosodupulopululosos att få det fortsatt bra hemma i Grekland. De riskerar nämligen hemskheter i sitt hemland som t ex:

- betala skatt
- behöva gå till jobbet varje dag
- jobba längre om dagarna än 09-15
- inte få sina 14 månadslöner om året
- inte få gå i pension vid 50 år ålder med 96 % av lönen

Ge din gåva redan idag.
SMS Souvlaki till 72 500
Sms:et kostar 16 000 kr + ev operatörsavgifter.