På bättringsvägen!

Skönt att vakna hemma! En riktigt härlig höstdag även om jag mest varit inomhus - än så länge! Men en liten utflykt till lasarettet har det blivit för att hälsa på pappa som ser ut att vara på bättringsvägen! Det känns väldigt skönt! Huvudet är röntgat, hjärtat är kollat och inga fel har de hittat vilket ju är bra! Nu återstår alltså öronen och det verkar som om de kommer att kolla upp honom ordentligt innan han får åka hem vilket vore utmärkt! Det borde vara där yrseln sitter och det är länge sedan han begärde en remiss dit. Men i "världens bästa landsting" är väntetiderna fortfarande långa...


Mamma var också på plats och hade t o m kört bil själv till stan idag. Det händer inte så ofta och hon har därför lite svårt att hitta. Nu ordnar sig det mesta när man har barn som kan ställa upp. Hon fick därför köra till Volvo där brorsan hämtade för att skjutsa vidare till lasarettet och där hämtade syrran för att skjutsa vidare till födelsedagskalas hos brorsdottern! Efteråt vankas skjuts tillbaka till bilen och då är det raka spåret hem! Jag vet inte hur mycket hon oroat sig men hon hade i alla fall drömt om rondeller...

Nu borde jag ta mig i kragen och gå ut en sväng men jag är hur trött som helst! Kan bero på att man jobbat... Idag är det verkligen en vilodag och det verkar behövas! Maken är dock igång och har visat sig från sin allra bästa sida - baksidan! Haha! Nej, han ligger här:


Nähä? Sist jag kollade stack benen ut men han måste ha hittat på något nytt! En arbetsam rackare trots, eller tack vare, att det är söndag! På min egen lista idag står bara tillagning av en en god middag med oxfilé och rödvinsås! Jag är redan hungrig så det kan inte vara långt borta...