Nä nu...

...måste jag ta ihop mig! Har faktiskt en hel del att avverka idag och jag har inte alls kommit lika lång som jag tänkt! Städar undan och byter sängkläder eftersom vi både får främmande imorrn och övernattningsgäst i form av bästa Åsa! Nej, jag städar inte ihjäl mig men nog är det trevligt att få rent i sängen och lite mindre katthår i rummet? Måste också handla och göra en dessert till morgondagen! Däremellan ska jag försöka hinna läsa på text till "Mens Night" som ska igång på fredag efter ett halvårs uppehåll!

Jag tror nog att den finns där i bakhuvudet men det svåraste är att komma ihåg dialogerna där man ju är beroende av varandras "stick" och därför inte kan improvisera hur som helst. Lite ordning är det faktiskt i vår föreställning! Hela showen blir en utmaning eftersom vi ska spela på Idunteatern i Umeå som tar in typ 560 personer... Scenen är nästan 20 meter stor åt alla håll (även uppåt) så det kanske blir till att sprida ut grejorna för att det ska se någorlunda ut! Haha!

Hörde dock av vår tekniker att det kommer att vara en orkesterrigg i bakgrunden så det kanske inte känns lika tomt. Det blir nog bra! Vi älskar ju utmaningar och att få med sig en så stor publik är verkligen en kick! Let's do it!


Det är tur att vi har med oss två figurer som ju inte är rädda för någonting! :)

Jag ska också hinna handla och det kan jag inte göra förrän i eftermiddag då min kvartersbutik har superpris på små TV-apparater efter 17.00 och jag ska köpa en till mamma och pappa i köket. Nej, de har inte beställt men deras gamla och tjocka trotjänare börjar sjunga på sista versen så jag tror att det här blir en bra överraskning! Måste också köpa ett nytt munstycke till sata-dammsugaren som inte vill vara med längre...

Annars blir det surströmming imorrn så själva maten ska jag och Åsa fixa efter repet imorrn afton! Det är ju en enkel meny men ack så god! Vi ska testa Grand Kallax handlagda suring och det ska bli spännande! Pär och Mie från Food kommer också att vara med och kanske Kågis så vi får väl prata om den kommande julshowen och äta tills vi storknar! Det blir lite mys i uterummet med eld i brasan, fleecetröjor och levande ljus! Ska bli kul! Nä, nu måste jag fortsätta!