Måndag igen!

Full dag men ont i ryggen! Jag vet inte om det beror på att jag inte stretchade efter promenaden igår eller om det är något annat jag gjort som gör att ryggslutet känns något "avbrutet". Jag har ju lust att bli lite "kort" i muskulaturen ibland så jag gissar väl att det är något sådant. Får försöka mjuka upp mig lite! Skippade träningen trots att jag längtat eftersom det tar så ont att böja ihop sig...

Började med att jobba ett par timmar här hemma. Jag har gjort "flyers" med lite information till julshowen så att alla som köper biljett också kan se när maten serveras och hur det går till. Jo, jag hade ju kunnat göra det här på kontoret också men i regel så hämtar jag kaffe och går direkt till datorn och där blir jag sittande! Men jag hann med en sväng på kontoret och stan också!

Behövde betala lite fakturor och göra annat pappersarbete och hade samtidigt turen att få vara med och fira "Sjuans" (f d TV4+) budget som nu nått det planerade måttet! Deras ekonomiska situation har jag aldrig varit särskilt orolig över men när 4:an firar så är det med tårta! Och då är man ju genast på bettet! Haha!


Idag hade Mats köpt Äppelpaj med vaniljsås! Så smarrigt! Tack ska du ha! Jag behövde det säkert inte men njöt i alla fall! Ibland är det ju bra att åka ner på kontoret!

Hann också en sväng på Västerbottensteatern för att prata lite om våra gemensamma dagar och annat som poppat upp. Eftersom jag jobbat där så länge så blir det gärna en runda bland alla gamla kamrater. Trevligt! Och gulle-Tage hade t o m klippt sig på lunchen vilket naturligtvis måste vara för min skull! Haha! Nåja, fin blev han i alla fall!

Sedan strosade jag iväg en stund på stan innan jag åkte hem. Ärende på banken och Turistbyrån samt en liten avstickare på Lindex där jag hittade en så fin vindoverall till systerdotra! Lockade ut syrran att sluta jobbet och hon godkände förslaget! Det kommer att bli så bra!


Vi hann också en sväng på HM och det resulterade i ett par nödvändiga fynd! Allt som är fynd ÄR nödvändigt! :) Och vad som sedan är fynd bestämmer bara vi som shoppar!

Det gäller ju att "leka" medan man kan! Tids nog blir livet tråkigt! Med anledning av detta bara måste jag publicera en bild jag såg på Facebook:


När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död! Haha!