Luuuuule!

Började med besök på lasarettet och pappa mår väl sådär. Han har jätteproblem med yrsel och det blir på något konstigt sätt aldrig riktigt utrett trots att han varit inne flera gånger. Nu hade de tänkt skicka hem honom men efter att vi åkt hade han tydligen blivit yrslig igen så jag hoppas han får vara kvar tills någonting är konstaterat. Man kan ju inte bara åka in akut flera gånger utan åtgärd... Nåja, jag får rapporter av syrran och det är skönt!

Oron över familjen sprider sig dock eftersom dottern just nu också budar på en lägenhet i Göteborg och banken avråder till en så hög skuldsättning... Men vad ska man göra om man blir utan bostad? Det är hur som helst inte lätt att vara mellangeneration idag! Önskar att jag vore miljonär så att jag kunde köpa ett lämpligt boende till alla!

Nåja, allt går inte att lösa idag. Nu måste jag jobba! Är framme i Luleå efter att ha kört i ett ihärdigt regnande och tycker att det faktiskt får ge sig nu. Man kan väl säga att vi är mer än nöjda med mängden nederbörd. Skulle man vara garanterad att det inte kommer någon snö skulle man kanske stå ut, men jag vet inte...


Inflyttade i vår loge i Kulturens Hus! Känns bara bra!


Lunch i restaurangen i samma hus och bilarna i parkeringsgaraget! Vill man så slipper man ta ett enda steg på gatan här ute men så kan vi ju inte ha det. Nån' liten tripp på stan måste det ändå bli! :)

Nu är det soundcheck om någon timme och sedan går jag kanske ut och hämtar lite luft. Hoppas allt går bra för alla omkring mig som inte är med mig. Mitt eget jobb kommer jag nog att fixa idag!

#1 - - Anonym:

det är ju hurlösa priser på lägenheter, så även här is tan, när en trea på lassarettsvägen kostar ca 500.000 på tredje våningen utan hiss...

Kan hon inte hitta en bostad en liten bit utanför stan? i Göteborg funakr väl kommunikationerna böttre än här i stan? Jag önskar er Lycka till med allt, Hoppas din pappa piggnar på sig !