Lunch?

Ja, jag gjorde klart det jag skulle och ilade iväg till mitt lunchmöte som inte blev så mycket till möte. Inte så mycket till lunch heller eftersom den jag skulle träffa hade glömt mötet... Så kan det gå! Istället hann jag en sväng på stan för att byta makens jacka och göra ett par fynd som jag redan har gett bort!

 Hittade denna söta kofta till mamma! Var tvungen att skicka ett mms till syrran för att kolla vad hon tyckte och vi var överens! Mamma blev också jättefin i den! Till pappa hittade jag en tröja i samma fina färger! :)

Tog en hamburgare på stan och åkte sedan för att hämta pappa på lasarettet. Han ville hem och jag förstår honom! Så det blev en snabbis till Önnesmark och där väntade nästa lunch! Haha! Ja, det kunde jag ju ha räknat ut i förväg... Inte kan man åka dit utan att få mat! Så istället för ingen lunch blev det dubbel sådan! Värmer gott i kistan, eller vad man nu ska säga...

Jag blev inte där så länge eftersom jag har jobb kvar att göra. Det första åtagandet hade blåst fram när jag kom hem. Gräsmattan! Bäst att passa på medan det är uppehållsväder! Skriva får jag göra ikväll!


En timme senare känner jag mig i alla fall ganska nöjd! Löven är nedmyllade och möjligen skulle jag ha tagit fram trimmern också men den som spar han har - arbete kvar! Jag gillar i alla fall den där saken som tittade fram mellan träden. Den kan man inte få nog av!

Nej, nu måste jag väl fixa till lite mat till maken trots att jag själv fortfarande är mätt! Det får bli en snabb köttfärssås eftersom det alltid finns basvaror i frysen! Och sedan MÅSTE jag jobba färdigt! Jag har ju faktiskt ett jobb även om mamma tyckte att det var bra att jag kunde skjutsa idag eftersom jag var ledig... Att förklara att jag jobbar men ändå kan skjutsa går sådär... Och på kontoret tror de inte heller att jag jobbar eftersom jag sitter hemma men det gör jag! Annars skulle det inte bli några föreställningar! Det är inte alltid enkelt att vara egen företagare... Men samtidigt är det världens bästa jobb! Åtminstone passar det mig!

Avslutar med dagens bästa energikick!


Solen! I love it!