Ledig måndag!

Lika bra att skriva det här direkt på bloggen så att jag fattar att jag ska vara ledig idag! Haha! Det är lite knepigt det här med att jobba på helgerna. När måndagen kommer så tycker jag att jag borde vara igång med jobb igen precis som alla andra men så kan man ju inte göra. Därför ska jag göra som jag vill även idag och inte känna några som helst krav! Så det så Monica! Ja, jag säger det till mig själv eftersom jag råkar vara det största problemet... :)

Hur som helst hittade jag på ett par bra åtaganden. Maken behöver en vinterjacka så jag "måste" åka ned på stan för att ägna mig åt lite shopping! Oj, så jobbigt...

Det spelar egentligen inte så stor roll vem jag shoppar åt - huvudsaken är väl att man får komma hem med lite påsar! :)

Och maken är glad att slippa gå i affärer trots att jag vet att han egentligen gillar att handla! Det enda kruxet är väl att han bara vill komma hem med påsar från Jula, Biltema och Clas Olsson! Nåja, man kan väl säga att vi kompletterar varandra! Och just nu befinner han sig på den första av de nämnda affärerna. Igen...

I övrigt kollar jag in Facebook och inser att det har varit en massa "rabalder" om att man ska gå in och prenumerera på inlägg så att de inte visas för fel personer och sedan att det är falskt alarm och annat tjoller. Där har jag bara en sak att säga: Om man vill vara på Facebook och om man lägger upp bilder på Internet så får man väl finna sig i att folk kan se det man publicerar! Det är ju det som är vitsen! Och om man är rädd för att synas så får man gå ur eller dra sig tillbaka. Så enkelt är det! Och det där "vill du behålla mig som vän"-snacket är nästa fjanteri! Jag vägrar svara på frågor om vad jag gillar och vem jag vill vara vän med. Så länge jag inte tar bort någon vän från min lista så är vi vänner! Det får räcka!

Naturligtvis ska man vara restriktiv med vad man lägger upp och hela tiden tänka att bilderna faktiskt kan komma att användas till annat men så länge man kan stå för det som publiceras så är det OK. Istället får man väl glädjas åt att man är "odödlig"! Det som syns på nätet försvinner ju heller aldrig! Så den här bloggen kommer nu för alltid att sväva runt i cyberrymden och om 50 år skrattar folk gott åt att jag bär hem påsar istället för att klicka hem saker direkt till dörren... Men det bjuder jag på!
#1 - - Ola T:

Visst har du rätt i det du säger. Öppen, men försiktig är en klok policy. Personlig men aldrig privat, är en annan.

#2 - - Monica:

Bra deviser! :)